Sunday, August 23, 2009

Match Report | Young Guns menambah luka Pompey

Arsenal 4 : 1 Portsmouth
Abou Diaby (17',20'), W.Gallas (50'), A.Ramsey (71') : Y.Kaboul (36')
Venue: Emirates Stadium


22hb Ogos 2009 - Abou Diaby yang memperagakan aksi pada penampilan pertama musim ini telah membayar kepercayaan Arsene Wenger dengan mengegarkan 2 gol yang masing-masing di minit 17 dan 20 sebelum Portsmouth memberikan sedikit tentangan dengan jaringan dari Y Kaboul pada minit ke-36 hasil umpanan Nadir Belhadj, Ia meletakkan Arsenal mendahului 2-1 di separuh masa pertama.

Sementara, Gallas sedang berada dipuncak kecemerlangan prestasinya terus meledakkan sentuhan jaringan pada minit ke-50, Ini menjadikan dia merupakan penjaring terbanyak Arsenal dengan menjaringkan setiap satu gol dalam semua 3 perlawanan awal ini, nampak sangat kegembiraan yang terpancar dari raut wajah Gallas selepas pemergian Kolo Toure ke Manchester City, melalui prestasi terkininya yang amat berkesan bersama Vermaelen ketika ini. Sebelum Aaron Ramsey menambah derita Pompey dengan satu gol lagi pada separuh masa kedua pada minit ke-71 yang masuk mengantikan Cesc Febregas yang dikhabarkan mengalami kecederaaan. Mengikut sumber, Cesc Fabregas dilaporkan mengalami kecederaan hamstring yang memerlukan dia berehat untuk 3 minggu, dan dia dijangka gagal untuk beraksi ketika Arsenal melayan Manchester United pada perlawanan akan datang. Tetapi apabila dirujuk di laman web Arsenal.com laporan itu dapatlah kita sahkan tidak tepat kesahihannya kerana nama Fabregas tidak tersenarai dalam kelompok pemain yang mengalami kecederaan.

Kemenangan ke atas Portsmouth ini juga telah mengembalikan Arsenal kembali merajai mahkota Liga Perdana England. Pengendali Arsenal, Arsene Wenger jelas gembira dengan prestasi anak buahnya pada perlawanan awal musim ini.

“He (Abou Diaby) has great strength and is actually more offensive than Vieira.

“It was his 100th game and he has waited three years to make this impression.

“He has worked very hard during the summer and now this could be his season. He has all you can dream of to play in the Premier League.

“And this is a brilliant start to the season. We have scored 10 goals in the league and we could have had more.

“We have Celtic and Manchester United coming up. It is looking very exciting.”
Berikut adalah kesebelasan sebenar:-

--------------Almunia--------------
----Eboue----Gallas----Vermaelen----Gibbs----
-------Fabregas (Ramsey'45)--------Denilson-------
-------Arshavin(F.Merida'71)----Diaby----Eduardo (Bendtner'71)-------
---------------RvP---------------

Subs: Mannone, Sagna, Clichy, Ramsey, Song Billong, Merida, Bendtner

2 comments:

CRYPTOGRAPHER said...

diaby = viera...

Dial-Square said...

terlalu awal rasanya....kita perlu tengok game seterusnya..adakah diaby dapat konsisten?

rumours budak matuidi tu pun dikatakan cam viera.

Related Posts with Thumbnails