Wednesday, August 26, 2009

Pre-Match | Arsenal vs Celtic

Arsene Wenger tegas mengingatkan anak buahnya supaya mengekalkan konsenterasi dalam baki 90 minit perlawanan untuk 2nd leg Champion League pagi nanti. Walaupun dengan kelebihan defisit 2 gol di tempat lawan, Arsene Wenger tidak mahu anak buahnya lalai mempertaruhkan nasib untuk turun dengan mengharapkan keputusan seri ketika menanti kunjungan skuad kendalian Tony Mowbray itu kerana apa yang menjadi taruhan adalah slot ke Peringkat Kumpulan Champions League. Ia jelas melalui kata-kata pengendali Arsenal itu mengenai perlawanan dengan Celtic:

The target is to win, it's a massive game for us. It's not 'job done', it's 'job to do'. We have done a big part but we have to get over the finishing line.

Ketiadaan kapten muda, Fabregas yang dilanda kecederaan, ia pantas membuka ruang untuk samada Diaby, Ramsey ataupun Merida untuk menampilkan aksi dalam Champion League. Dengan prestasi terkini yang diperagakan Diaby sabtu lepas, aku jangkakann yang dia akan diturunkan pagi nanti, Seandainya benar ramalanku, aku harap Diaby akan menampilan aksi yang memikat sekali lagi dan terus konsisten.

Berikut adalah skuad bayangan aku yang bakal diturunkan Arsene Wenger:


-------------Almunia-------------
---Eboue---Gallas---Vermaelen---Clichy---
-------Denilson----Song----Diaby-------
-------Arshavin------Eduardo-------
-------------RvP-------------

Predict: 2 - 1

Selingan: Sessi latihan untuk 2nd match dengan Celtic






0 comments:

Related Posts with Thumbnails