Saturday, August 15, 2009

Pre-Match | Everton vs Arsenal



Anyway, Untuk pre-match pada perlawanan pembukaan hari ini yang menemukan Arsenal dengan Everton di Goodison Park. Berdasarkan kepada berderetan player-player Everton yang cedera antaranya:-

A Yakubu - Achilles Tendinopathy (13th Sep 09)
Jô - Ankle/Foot Injury (15th Aug 09)
V Anichebe - Knee Injury (30th Aug 09)
M Fellaini - Virus (15th Aug 09)
P Jagielka - ACL Knee Injury (Nov 09)
M Arteta - ACL Knee Injury (29th Aug 09)


Manakala di kem Arsenal pula juga tak kurangnya antara yang tersenarai dalam player yang tercedera adalah Theo Walcott, Johan Djourou, Lukasz Fabianski & Tomas Rosicky. Tapi berita yang mengatakan Vermaelen yang sudah pulih dari kecederaan amat mengembirakan dan ia bakal membuat debut pertama untuk Arsenal di EPL.

Aku meletakkan keyakinan yang agak tinggi juga untuk Arsenal memenangi perlawanan pembukaan hari ini. Ia bukanlah kepada faktor-faktor kecederaan yang mampu Arsenal manipulasikan. Tapi ia juga berdasarkan kepada rekod pertemuan kedua pasukan sebelum ini.
Yang mana Arsenal memiliki rekod yang lebih baik ketika bertemu Everton.

Dari 184 pertemuaan dengan Everton

Arsenal memperolehi

Kemenangan: 88
Kekalahan: 57
Seri: 39

Jadi aku predict perlawanan hari ini akan berakhir dengan kemenangan Arsenal dengan 2 - 0. Dengan pasukan bayangan yang aku rasakan bakal Arsene wenger gunakan adalah seperti berikut:-

-----------------Almunia----------------
Sagna-----Vermaelen-----Gallas-----Clichy
Eboue-----Song-----Fabregas-----Arshvain
------------RVP-----Eduardo------------

Walau bagaimanapun, Aku yang mula tertawan dengan kelibat budak ajaib 17 tahun Jack Wilshere dalam Emirates Cup baru-baru ini, mengharapkan Wilshere akan memulakan aksi dalam kesebelasan utama.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails