Tuesday, August 25, 2009

Rumours: Blaise Matuidi dalam perhatian Arsenal Wenger

Kecederaan hamstring yang menimpa Cesc Fabregas ketika menewaskan Portsmouth 4-1 sabtu lepas, memungkinkan dia perlu diperistirehat selama 3 minggu. Jelas! Fabregas tidak akan diturunkan untuk 2nd leg Champions League play-off menentang Celtic, Langkah memperistirehatkan Fabregas itu, adalah wajar bagi mengelakkan kecederaan yang lebih serius memandangkan Rosicky, Nasri dan Walcott masih lagi dalam proses pemulihan. Kita tidak mahukan jemaah yang lebih ramai lagi di pusat perubatan Arsenal. Cukuplah setakat itu?

Berdasarkan kepada 1st leg yang lepas di Glasgow, jelas disaksikan yang player-player Celtic banyak melakukankan bentesan dan terjahan fizikal yang keras terutamanya terhadap Fabregas. Walaupun berbekalkan defisit 2-0, Arsenal akan berdepan tugas sukar sekiranya bahagian tengah yang ditinggalkan Fabregas tidak dapat digalas pemain yang akan memainkan peranan kapten Arsenal itu nanti.

Berita tentang kecederaan yang menimba Fabregas itu, menyebabkan rumours player St Etienne berusia 22tahun, Blaise Matuidi mulai hangat diperkatakan kembali dengan nilai perpindahan yang dianggarkan sekitar £5million. Defensive Midfielder ini dikatakan sangat menarik minat 'The Professor' untuk dibawakan ke Emirates setelah direkomen oleh Arsenal Scout Gilles Grimandi.

Profil Blaise Matuidi
Tarikh Lahir: 09 April 1987
Warganegara: Toulouse, Perancis
Ketinggian: 175cm
Posisi: Defensive Midfielder

Berikut adalah petikan Matuidi ketika ditemuramah Sky Sports:-
“Playing for Arsenal would be fantastic but I can’t say anything about that yet.”
“Everyone knows their wonderful style of football.”
Dibawah ini aksi Matuidi, video dari youtube untuk tatapan anda. Selamat menonton.


0 comments:

Related Posts with Thumbnails