Thursday, July 22, 2010

PenCinta Arsenal FC News | Arsenal Tambat Havard Nordtveit


Perkembangan terkini mengatakan super duper ajen Jim Solbakken dari Norway dalam perjalanan terbang ke Utara London pagi ini, menjelang pembincangan dengan Arsenal mengenai status kontrak baru untuk bek Havard Nordtveit, 19 tahun yang ketika ini mempunyai baki kontrak 12 bulan lagi.

Nordtveit nampaknya semakin mendapat perhatian dari Wenger apabila mendapat tempat dalam kesebelasan Arsenal utuk kedua-dua perlawanan pra-musim ini dan telah menunjukkan peningkatan yang mendadakan dalam keduanya. Dia beraksi penuh 90 minit dalam kemenangan 3-0 ke atas Sturm Graz di Austria kelmarin, dan merupakan antara pemain yang menyerlah. Nordtveit dilihat beberapa kali melakukan kawalan dan bentesan yang baik dan berkemungkinan besar Nordtveit dijangka bakal mendapat peluang yang lebih luas lagi dalam kesebelasan utama Arsenal di musim ini atau musim mendatang.

Gazidis juga dilaporkan sekarang sedang siap untuk menawarkan Havard Nordtveit untuk kontrak tambahan bagi tempoh tiga tahun bagi terus kekal dalam perancangan 'The Professor'. Nordtveit yang dibawa Wenger dari Haugesund pada tahun 2007 dan sejak itu sering menghabiskan 14 bulan terakhir dengan diberikan peluang menimba pengalaman secara pinjaman dengan beberapa kelab seperti UD Salamanca, Lillestrøm dan Nuremberg.

Diharapkan perundingan ini akan dapat diselesaikan sebelum bermulanya musim baru.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails