Friday, July 30, 2010

PenCinta Arsenal FC News | "KasihNya Ayah Sampai Ke Syurga", Cesc Fabregas


Cesc Fabregas telah mengakui dia 'koyak-rabak' memikirkan hal masa depannya saat hangat ia terus dikaitkan dengan perpindahan ke Barcelona.

Kapten Muda Arsenal yang sememangnya diketahui umum memulakan karier zaman kanak-kanak di Nou Camp sebelum ia dihangkut oleh The Gunners pada usia 16 tahun.

Pada tika bakat dan kariernya terus menyerlah dan memuncak dibawah asuhan Arsene Wenger dengan pakej usianya yang baru 23 tahun, Barcelona mula terkulat dan agak terkilan kerana melepasnya 7 tahun lalu, kini Barcelona mengakui yang mereka memendam hati dan mendambakan untuk membawa pulang Fabregas ke Nou Camp, tapi dengan tanggungjawab besarnya selaku 'kapitan' berpengaruh serta disanjung tinggi 'kipas tak mati-mati' Arsenal, Fabregas menegaskan yang dia tidak boleh mengabaikan komitmen untuk Arsenal, juga mendakwa ia mempunyai hubungan yang erat bak anak ikan dengan pengurus Arsenal Arsene Wenger.

Cesc Fabregas dipetik berkata kepada sebuah majalah di Sepanyol DIR Emotions:-

"I'm a Barca fan, I'm a socio, as is my grandfather, my uncle, my cousin... I have felt the colours from a young age, I'm Catalan,"

"However, I'm the captain of Arsenal, I'm a 'Gunner', and I have become a player there and matured as a person."

"He is a second father for me, the most important person in my life after my father. He has behaved really well with me and taken me in like a son. I am part of his family," he said when asked about his relationship with Wenger.

"He doesn't want me to leave. And in my last conversation with him in London, it was one of the most difficult moments I have experienced. I ended up very upset."
Pandangan aku, faktor utama membuatkan Cesc Fabregas meneruskan berjuang dibawah panji 'The Gunners' adalah disebabkan Arsene Wenger, yang memainkan peranan penting dalam karier bola sepaknya; begitu dengan kebanyakan pemain Arsenal. Hal ini ada baik dan buruknya bagi aku, andainya perginya (pencen) Arsene Wenger, apa akan berlaku?

Pemain di Arsenal camana? Cesc Fabregas confirm blah! ayah ke-2 takde!

Peminat-Peminat 'kipas tak mati-mati' Arsenal camana? berapa ramai yang berpaling tadah

Korang pulak cemana, akan terus menyokong Arsenal ker? huhuhuh... pada yang Arsenal blogging, hidup lagi ker blog Arsenal korang

2 comments:

Labrat said...

kalau Cesc fabregas pegi.. aku still support arsenal. sebab arsenal is not cesc fabregas. tapi kalau wenger yang keluar.. hmmmmmmmmmmmmm

Dial-Square said...

memang arsene wenger punya impak kat Arsenal ni besar wor...benar tu?

Rasanya sapalah bakal mampu mengambil alih selepas era Wenger ni? ermmm...

Related Posts with Thumbnails