Tuesday, July 27, 2010

Transfer Rumours | Arsenal usha 'Stekelenburg'


Wakil dari Penjaga gawang Ajax Maarten Stekelenburg dilaporkan masih belum dapat mengesahkan kesahihnya mengenai khabar angin yang Arsene Wenger telah secara serius menaruh mintnya ke atas pemain antarabangsa Belanda tersebut.

Menurut Sport.co.uk ketika menemubual wakil pemain tersebut melalui telefon mengenai laporan bahawa Arsenal telah rasmi berminat secara serius, mereka membalas respons tersebut:

“We are vey busy doing our jobs at the moment, and we have lots of requests for interviews, but it is not possible at this moment. We are really busy with our work and getting on with our business.”

Stekelenburg, 27, yang memulakan kariernya bersama Ajax ketika berusia 15 tahun yang dicungkil bakatnya dari VV Schoten dan semenjak itu telah setia di kelab sehingga membina dirinya sebagai penjaga gawang no.1 di kelabnya dan negaranya Belanda. Stekelenburg dilihat sangat berkesan dan merupakan bintang yang menyerlah di Piala Dunia, namun dengan masalah kewangan yang meruncing kelab Amsterdam telah mendorong Ajax terpaksa mempertimbangkan untuk menjual beberapa pemain mereka berkelas dunia antaranya Gregory Van der Wiel, Jan Vertonghen, dan Luis Suarez yang dikaitkan utuk keluar berhijrah dari Amsterdam Arena.

Arsene Wenger juga dilaporkan sedang giat aktif melobi dipasaran perpindahan pemain ketika ini untuk menandatangani penjaga berpengalaman antarabangsa dalam kata lain taraf 'top class' ke stadium Emirates, sementara memberikan peluang kepada Vito Mannone, Łukasz Fabiański dan Wojciech Szczesny waktu untuk terus berkembang di Emirates sebelum diberikan hak sebagai penjaga gawang utama Arsenal.

Manakal sebuah laporan dari News of the World menyatakan bahawa kelab dari Utara London masih lagi berahsia dan berteka-teki mengenai siapakah penjaga gawang yang menjadi sasaran utama mereka untuk dibawa masuk bagi musim baru ini.

Sementara itu pihak dalaman Ajax dipetik ketika ditemubual The News of the World:

"I don't think Luis Suarez will leave us this summer but as for the others, there's a good chance one or two have to leave.

"I know there's an English club interested in the goalkeeper, for sure."

Sedikit latar belakang mengenai Maarten Stekelenburg

Nama penuh: Maarten Stekelenburg
Tarikh lahir: September 22, 1982 - umur 27 tahun
Tempat lahir: Haarlem, Belanda

1 comments:

Anonymous said...

Amiable dispatch and this enter helped me alot in my college assignement. Thanks you on your information.

Related Posts with Thumbnails