Tuesday, August 24, 2010

Masihkah Kau Ingat News | Robert Pires Tolak ke China


Mantan bintang Arsenal Robert Pires telah menolak peluang untuk menamatkan kerjayanya di China dengan Shanghai Shenhua, menurut laporan di L'Equipe. Pires saat ini sedang mencari-cari kelab baru yang sesuai setelah kontraknya dengan kelab Sepanyol Villarreal berakhir.

Beliau yang sudah 36 tahun adalah difahami telah ditawarkan kontrak dua tahun yang sangat menguntungkan di China, tetapi tetap tegas mempertahankan keinginan untuk bermain di luar Eropah di hari-hari terakhir kariernya. Desas-desus telah hangat melaporkan pada awal musim panas yang Pires bakal bergabung semula menyertai bekas rakan sepasukannya di Gunner Thierry Henry di New York Red Bulls, tetapi sehingga setakat ini kepastian untuk Pires merealisasikan hasratnya bermain di Liga MLS tampak samar.

Beliau yang memiliki rekod peribadi selaku juara dunia 1998, juara Eropah 2000 dan merupakan skuad "Invincible" 2003/04 dibawah kendalian Arsene Wenger, dijangkakan Pires tidak sukar untuk mendapat tempat baru untuk bermain.

Sedangkan Pires sendiri masih melihat dirinya mampu bermain bola sepak di tahap tertinggi seperti di Liga Juara, berkemungkinan kelab seperti Marseille, dan beberapa kelab yang kurang ternama seperti Caen atau Saint-Etienne akan menjadi destinasi berikutnya. Selamat maju jaya Pires!

0 comments:

Related Posts with Thumbnails