Saturday, August 7, 2010

PenCinta Arsenal FC News | Tiada Kata Putus Siapa No.1?


Pengendali Arsene Wenger terus berteka-teki mengenai status Keeper no.1 Arsenal musim ini?

Ketika ini Wojciech Szczęsny berdarah Poland juga tersenarai dalam saingan untuk merebut menjadi penjaga gawang no. 1 Arsenal. Arsène Wenger menegaskan ketika sidang akhbar semasa membicarakan mengenai perlawanan persahabatan terakhir The Gunners menentang Legia Warsaw sebelum sepak mula Liga menentang Liverpool, bahawa dia tidak memiliki perencaanan untuk menambah masuk keeper baru, demi menjaga perkembangan keeper muda yang ada ketika ini.

Wenger juga menegaskan terdapat tiga tempat di dalam pasukan yang menjadi perebutan di posisi keeper sementara salah satu daripada empat keeper yang sedia ada sekarang bakal dipinjamkan keluar untuk proses membina pengalaman. Namun begitu, Szczęsny disahkan mula bersuara terlebih dahulu keinginannya untuk sedia dipinjamkan jika dia bukan pilihan pertama, namun pengendali berbangsa Perancis itu juga menginginkan keeper berusia 22 tahun, Vito Mannone untuk mendapatkan pemerhatian dan tindakan yang berpadanan untuk sama-sama mendapatkan pengalaman dalam permainan. Kedua Vito dan Wojciech sangat bagus ketika majlis 'Arsenal’s members day' hari Khamis lepas, dengan Szczęsny menerima cabaran 'cross bar challenge'.

Aku rasa kemungkinan besar salah seorang dari Vito dan Wojciech yang bakal keluar untuk dipinjamkan, sementara Lukaz "Gelabah" Fabianski akan mendapat kepercayaan untuk menjadi tembok terakhir Arsenal musim ini, Aku masih belum nampak lagi apa yang ada kat Fabianski ini.....Tunggu dan Lihat! - Dial Square

Korang boleh menonton video di bawah ini.



Mengulas mengenai posisi keeper, Wenger berkata:

"Still players fight for their place,

Tomorrow Fabianski has another opportunity to show that he can play No 1.

Wojciech is a goalkeeper of huge quality. At the moment we want to play for the title so I believe he needs some more experience to compete directly for the first goalkeeper position.

But it depends a little bit. We have four goalkeepers, one of them will go out on loan, three have to stay so we do not know yet who will go out."

0 comments:

Related Posts with Thumbnails