Thursday, August 26, 2010

PenCinta Arsenal FC News | Vermaelen Sukses


Selesai sudah 2 perlawanan Primier League awal musim ini, Para pengulas, pengkritik, penganalisis yang mengikuti Primier League mula menganalisa statistik setiap pasukan dan pemain.

Berdasarkan kepada statistik yang diberikan Gardenia Guardian, yang sangat menarik adalah mengenai statistik yang melibatkan pemain bek tengah Arsenal, Thomas Vermaelen sepanjang 180 minit permainan ketika menentang Liverpool dan Blackpool. Ia menunjukkan ke semua 69 hantaran bolanya kepada rakan sepasukan tepat dengan kata lain ia tidak terbabas tersasar ke pemain lawan.

Dari statistik yang anda dapat lihat dari diagram ihsan Guardian ini, Vermaelen telah menyasarkan sebahagian besar hantarannya ke lapangan kawasan tengah padang dan mencipta serangan Arsenal.

Pundit Guardian Football Michael Cox berkata:

” He started last season with four goals in his first five games and often charged forward to join attacks in open play. His confidence on the ball can be demonstrated by his passing statistics in Arsenal’s first two games of this season, against Liverpool and Blackpool. He has attempted 69 passes, and is yet to give the ball away,”
Lihat rajah statistik di bawah ini dan apa komen anda. -


Pandang dari sudut aku;
Vermaelen merupakan tunjang pertahanan Arsenal musim ini, ditambah pula bek tengah kita yang lain muda-mudi sementara Sebastien Squillaci tidak lulus lagi ujiannya...benak betul si Squillaci ni...huhu! Vermaelen tak ambil masa yang panjang untuk membuahkan impak kepada Arsenal seperti apa yang dilakukan Andrey Arshavin, tapi Arshavin agak tidak konsisten mungkin disebabkan faktor kecederaan atau faktor cukai terhadap gajinya...huhu! Walau bagaimanapun apa yang diharapkan Vermaelen tidak mengalami kecederaan yang panjang. kalau boleh tak payah cedera langsunglah...huhuh

2 comments:

alien said...

power mamat ni
lama si arsene usya sebelum beli die

Dial-Square said...

memula tu cuak gak...
lejen2 arsenal cam tony adams pun tak caya dgn pembelian wenger ni..
al-maklum la kawan kita ni ada short skit..tp dia membalas dgn prestasi dia..tu yg baekkk tu....

Related Posts with Thumbnails