Saturday, August 21, 2010

PenCinta Arsenal FC News | Wenger Ulas Berkaitan William Gallas, Blackpool & Manuel Almunia


Bos Arsenal dipaksa rela berbahas mengenai William Gallas yang bakal 'angkat kaki' ke jiran tertangga Tottenham, dan mengenai perlawanan pasukannya menentang Blackpool, serta spekulasi 'hangat' kemasukan keeper baru saat ini akan menjejaskan Manuel Almunia.

Wenger secara ringkas mengatakan bahawa dia "sangat memahami" keputusan Gallas untuk meninggalkan Arsenal untuk ke rival London Utara, walaupun pastimya hal itu mengejutkan. - apa maksud Wenger dia "sangat memahami", adakah kerana Gallas ingin membalas dendam setelah Wenger tidak turut permintaan untuk dia terus kekal di Arsenal, yang menyebabkan ia terus membawa diri? Serkap Jarang melaporkan ....huhuh

Ketika ditanya tentang perlawanan seterusnya Arsenal menentang Blackpool, pengurus Perancis itu tidak kedekut menaburkan pujian terhadap lawannya yang baru dipromosikan ke Premier League itu.

Dia memuji anak buah Ian Holloway yang mengecap kemenangan 4-0 di Wigan minggu lalu, pasukan yang terkenal dengan gelaran The Tangerines @ The Seasiders ini dikatakan memiliki corak permainan terbuka yang mampu membuatkan mereka berbahaya kepada pasukan lawannya.

Wenger juga memberikan respon ketika diajukan soalan-soalan mengenai situasi ketahanan mental Manuel Almunia saat ini dengan adanya spekulasi-spekulasi baru mengenai masa depan kiper itu di Arsenal, dan laporan mengatakan bahawa ia telah menjadi semakin gelisah dan tidak senang duduk.

Wenger dipetik berkata penuh ringkas dengan makna yang mendalam:-

"Competition is our world, we have to accept that. I understand completely that it is not always easy, but it is our world"

0 comments:

Related Posts with Thumbnails