Monday, August 23, 2010

Transfer News | Squillaci Tutup Kepincangan Pengalaman di Benteng Arsenal


Menurut DailyMail UK, Sevilla telah mengesahkan mereka telah menerima tawaran dari Arsenal untuk bek tengah Sebastien Squillaci. Pemain berbangsa Perancis berusia 30 tahun itu, saat ini sedang dalam perjalanan ke Utara London untuk sesi pemeriksaan kesihatan dengan tujuan untuk memeterai sebagai penandatangan terbaru langsung juga merupakan permata baru ke-3 yang dibawa masuk ke Emirates sebelum tirai perpindahan pemain ditutup Selasa depan.

Menurut laporan, pemergian Sebastien Squillaci itu juga disahkan oleh laman web Sevilla Fc sendiri:-


Ia dilaporkan melibatkan perjanjian sekitar £5 juta lebih. Penghijrahan Squillaci ini mula hangat diperkatakan selepas Squillaci dikatakan telah menarik diri dari skuad Sevilla yang menghadapi Braga di pertembungan pertama play-off Liga Champions Rabu lepas. Ia merupakan langkah kelab Sepanyol untuk tidak mahu merosakkan perbincangan yang sedang berjalan dan mengelakkan nama Squillaci terikat dalam kempen Liga Champions.

Kehadiran Squillaci, 30, pasti akan menguatkan tunjang belakang dan memperlengkapkan faktor pengalaman di bahagian pertahahanan Arsenal selepas mendapat kritikan dan tindak balas hebat dari PenCinta Arsenal kerana bahagian tersebut kelihatan agak kurang berpengalaman selepas pemergian William Gallas, Mikael Silvestre, Sol Campbell dan Philippe Senderos yang meninggalkan hanya Thomas Vermaelen sebagai pemain berpengalaman disamping 2 pemain muda yang cetek pengalaman antarabangsa Koscielny serta Johan Djourou yang sering dilanda masalah kecederaan.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails