Monday, August 30, 2010

Transfer Rumours | Armand Traoré Tak Mahu Menoleh Lagi


Gergasi Serie A Itali, Juventus dikhabar menaruh minat untuk menyunting bek kiri pilihan ke-3 Arsenal Armand Traoré.

Traoré, sebelum ini dilihat berpotensi berhijrah ke Benfica tetapi ia terbatal selepas perbincangan gagal mencapai kata putus kedua pihak. Ini adalah merupakan musim ketiganya sebagai pasukan utama di Arsenal, tetapi dengan dibayangi Gael Clichy dan Kieran Gibbs di depannya, Secara logiknya pemain muda berusia 20 tahun berkelahiran Perancis ini dijangkakan sukar untuk lebih kerap memperagakan aksi dalam skuad The Gunners.

Traoré yang ditandatangani dari Monaco pada tahun 2005, telah membuat 30 penampilan dalam skuad utama untuk Arsenal dan menghabiskan musim 2008/09 dipinjamkan ke Portsmouth. Sementara itu, dalam sidang akhbar baru-baru ini, Arsene Wenger mengatakan bahawa satu-satunya kemungkinan pemain meninggalkan pasukan adalah sebelum jendela pemindahan ditutup pada hari Selasa ini.

Sky Sports pula dipetik melaporkan; Juventus sangat sibuk di bursa perpindahan pemain musim panas ini dibawah pimpinan bos baru Luigi Del Neri yang dalam pelan pembikinan membentuk semula pasukan selepas mengalami kempen mengecewakan musim lalu.

Traoré dipercayai berada dalam radar Del Neri di saat ia cuba untuk membuat sentuhan akhir terhadap skuadnya sebelum tamat jendela pemindahan pemain.

Menurut Pengarah sukan Giuseppe Marotta of Traore:

"He's an interesting player but nothing is decided yet,"

0 comments:

Related Posts with Thumbnails