Friday, August 20, 2010

Transfer Rumours + Injury News | Sewajah Warna, Nasib Berbeda Frimpong & Simpson


huh! kan dah kata, baru lepas aku tanyakan, siapakah yang bakal cedera selepas Samir Nasri selepas perlawanan Blackpool, rupanya time training lagi dah cedera seorang lagi pemain Arsenal...Aduyaiii!

Arsenal terus cemerlang dengan rentetan rekod kecederaan yang melanda pemainnya, khabaran yang melaporkan Emmanuel Frimpong akan terkeluar sebelum sempat memperagakan aksinya di awal musim ini selepas robek ligamen lututnya yang diterimanya semasa latihan bersama pasukan simpanan Arsenal di Dublin ketika mengadakan perlawanan ramah-tamah yang merangkumi Shamrock Rover dan skuad simpanan Manchester United.

Berita ini disahkan Arsenal dan Wenger hanya sehari selepas pemain sayap Arsenal Samir Nasri diumumkan akan berehat selama 1 bulan selepas menjalani pembedahan kecil pada lutut mudah rabak yang juga akibat kecederaan.

Anak muda remaja Emmanuel Frimpong ini juga telah membantu skuad Arsenal Bawah 18 tahun memenangi gelaran Premier Academy League musim lepas, beliau telah mencuri tumpuan selepas diberikan kesempatan bersama rakan sebayanya Jack Wilshere beraksi di bahagian tengah dalam tiga perlawanan pra-musim yang melibatkan AC Milan, Celtic and Legia Warsaw.

Bos Arsenal Arsene Wenger pastinya terkesan dengan hal ini selepas memasang hajat untuk memberikan Frimpong lebih banyak peluang beraksi.

Bercakap kepada Arsenal TV Online, Wenger dipetik berkata:
"We have had another blow with Emmanuel Frimpong.

"He has done his cruciate in training. That is a massive blow.

"A cartilage is three to four weeks, but a cruciate like that one Frimpong did is six to nine months.

"I rate him highly and I still have a lot of faith in him, but we will miss him for six to nine months."

Wenger menambah, yang beliau juga kagum dengan aksi yang ditonjolkan bintang muda berusia 18 tahun itu ketika kempen Emirates Cup.

"Frimpong has done really well,"

"He is a bit less of a dribbler, but he is a fighter and he is a winner.

"Here you have a boy who can choose between England and Ghana, so if I was in your place I would have no hesitation and invite him very quickly to play for England.

"I think he will have a big future."
Berita lain, Arsenal semakin jelas menampakkan ia sebagai Pusat Pemborong MyDin dengan terus menjana pendapatan dengan menjual anak kapalnya, tidak dipastikan berapa jumlah keuntungan jualan yang diperolehi atau Jay diberikan secara free sempena Ramadahan, berita yang baru diterima dan telah didedahkan Arsenal.com, Striker Jay Simpson secara sah telah menandatangani kontrak bersama Hull City seterusnya menamatkan hubungan 'cintanya' yang panjang dengan The Gunners selepas mula bersama semenjak di Akademi Arsenal ketika berusia 9 tahun.

Untuk rekod, Jay banyak diberikan kesempatan menimba pengalaman berharga dari hasil ketika beliau dipinjamkan dalam tempoh tiga musim terakhir. Musim lalu dia telah memberikan impak bersama QPR dengan lapan gol dari 15 perlawanan yang dilaluinya. Pada 2007/08, Jay menghabiskan kempen dengan Millwall dan dianugerahkan 'Player of the Year' bagi League One. selain di West Bromwich Albion pada musim 2008/09.

Pastinya PenCinta Arsenal mengharapkan Jay akan beroleh kerjaya yang terbaik di masa depannya.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails