Tuesday, August 24, 2010

Transfer News | Pujian Rakan Sepasukan Terhadap Sebastien Squillaci


Bintang Sevilla Didier Zokora percaya rakan sepasukannya Sebastien Squillaci yang semakin hampir memeterai perjanjian bersama Arsenal dijangka tidak menghadapi masalah menyesuaikan diri dengan corak permainan di Premier League.

Pemain Perancis ketika ini sudah berada di London untuk menjalani pemeriksaan kesihatan selepas bersetuju dengan tawaran dari The Gunners.

Zokora yang sangat arif mengenai Premier League, selepas pernah mengabadikan diri selama tiga musim dengan Tottenham sebelum mengambil keputusan berhijrah ke Sevilla, dan dia percaya Squillaci akan mudah menyesuaikan diri dengan mudah ke dalam gaya permainan Arsenal.

Pemain tengah Sevilla mengatakan bekas bek tengah Lyon itu sangat berbakat dari segi teknikal juga mempunyai kemampuan untuk bersaing dengan gaya permainan Inggeris.

Squillaci - bek yang cukup kuat yang diperlukan Arsenal


Zakora berkata kepada Sky Sports News:

"He is a very strong defender, he wins every duel. He is a very good defender because he plays for the French national side.

"I think if he plays for Arsenal he will play easy because Arsenal play very easy football.

"For him, I think it is a very good option."
Dia menambah:

"He plays very simple but he wins every duel, he is a very strong defender."

3 comments:

yan gunner said...

yesszz....dpt player baru.,,.hope Sebastien hebat spt yg dikabarkan.., pd sy.,kene beli lg sorang defender utk back up & memantapkan lg.. - Wenger cari lg sorang, please!!!

Dial-Square@PenCintaArsenal said...

syukur....sempena ramadhan ni..
kita mmg perlu back-up yg bagus dan berkualiti serta TAK MUDAH INJED utk tempoh sezen yang panjang...
seperti yang sedia maklum...player kita ni, tak tahan lama...pertengahan sok dah blambak yg cedera parah...ni baru start pun dah berderet yg injed..

Anonymous said...

I'm not sure why but this website is loading extremely slow for me. Is anyone else having this problem or is it a problem on my end? I'll check back
later on and see if the problem still exists.
My site: perfumes baratos

Related Posts with Thumbnails