Tuesday, September 28, 2010

Fabianski News | Lagi-Lagi Peluang Membuktikan diri buat Fabianski, PenCinta Arsenal pula sentiasa dihantui..Ohh! Tidak!


Lagi Fabianski dapat Peluang Lagi dan Lagi, PenCinta Arsenal pula sentiasa dihantui..Ohh! Tidak


"Adakah ia secara kebetulan" - Selepas aksi 'lunyai' dari Manuel Almunia ketika tewas mengejut di tangan West Brom, Kemudian terkeluar berita kecederaan yang menimpa keeper utama Arsenal itu, Ini seterusnya membuka ruang kesempatan yang tidak terhingga, sekali lagi kepada Fabianski untuk membuktikan dirinya. Sudah berapa kali mau bukti daaa! Aduyai! Aku dah tak sanggup dah ini. Keeper kelahiran Poland ini dijangkakan akan menjadi keeper utama ketika saat Arsenal bermain di Serbia menentang Partizan Belgrade (Rabu ini)

Fabianski yang kini berusia 25 tahun, memang diakui mempunyai tahap kepercayaan diri sendiri yang sangat-sangat tinggi, begitulah juga tahap ketidakpercayaan dan keraguan PenCinta Arsenal di seluruh dunia juga sangat-sangat lah tinggi, Aksi terakhir yang dipertontonkannya ketika bersama Arsenal di Liga Champions ketika menghadapi Porto, dimana dia gugup dan jelas nampak kurang pengalaman untuk mengawal situasi diri dalam kancah yang lebih tinggi sehingga mengakibatkan Arsenal dibolosi dua gol mudah di kandang Porto.

Demikian juga kesinambungan aksi longlainya berterusan apabila tidak cukup menyakinkan ketika menghadapi Wigan dan Blackburn di musim lalu dan aksi terakhirnya juga tidak mampu meletakkannya sebagai keeper utama masa depan Arsenal untuk mengisi slot No.1, Fabianski ketika menghadapi Tottenham beberapa minggu lalu dilihat tidak mampu menonjol aksi keeper berkelas dunia selepas gagal mengetis tendangan dari Robbie Keane - Dan membuat banyak orang khuatir.

Tapi sang manager, Arsene Wenger terus mencuba 'menegakkan benang yang basah kuyup', apabila terus untuk membela keeper dalam simpanannya itu dengan mengatakan:

"Posisi keeper sering menjadi bahan untuk melepaskan kekecewaan apabila berlaku sesuatu kekalahan, mereka [keeper] amat mudah dijadikan sebagai kambing hitam."

"Walaupun banyak pihak yang berterusan mengatakan dia (Almunia) yang bersalah atas gol kedua (ketika lawan WBA), kita sebenarnya harus mempertanggungjawabkan kekalahan dibahu satu pasukan. Kita raikan kemenangan bersama dan menanggung kekalahan juga mesti bersama."

"Saya tidak punyai masalah dengan Fabianski, hanya kalian (media) yang mempunyainya. Dia membuat kesalahan ketika melawan Porto, tapi dia akan dapat memperlihatkan kemampuan sebenarnya bahawa dia masih belajar dari kesalahannya."
Bagi aku! kenapa tidak diberikan peluang kepada keeper ke-3 dan ke-4 (Vito Mannone & Wojciech Szczesny) kita kalau benar ingin memberikan mereka pengajaran, kalau Wenger berani mengambil risiko menerima hakikat berkemungkinan akan ada kesilapan dan kegugupan dari Fabianski, apa kata berikan peluang yang sama rata pada mereka yang lain.

"Untuk Fabiansi ini akan menjadi satu kesempatan besar untuknya lagi. Sebagai manager anda harus bersedia memberikan kesempatan kepada pemain yang memiliki kemampuan yang bagus dan saya percaya dengan kemampuannya. Dia mendapat kesempatan kembali untuk membuktikan betapa bagusnya dia. Saya mahu dia segera membuktinya"

Fabianski juga dijangkakan tidak hanya akan tampil di Liga Juara-Juara Eropah nanti, tapi dengan kecederaan siku tangan yang dialami Almunia, ada kemungkinan besar keeper kedua Arsenal ini akan terus diberikan kepercayaan besar untuk diturunkan ketika Arsenal mengunjungi Stamford Bridge pada hari minggu berikutnya (3 Oktober 2010) - Arghh! Aku makin gelabah dan goyang jika Silapski ini diturunkan di Stamford Bridge! Biarpun ada dua Vermaelen mengawal pertahanan tengah Arsenal...huhuh!

4 comments:

sab said...

tak fhm kenapa wenger masih menaruh harapan pd fabianski ni..ngeri tol la kalu kasi dia main pg ni n time lawan chelsea... :(

Dial-Square said...

aku pun tak tau, apa yg fabianski ni buat time training, musti banyak skil2 ghaib yg dia tonjolkan time training...bila bagi main...dia glabah dan lupa skill tu...adoii....aku dh serkap jarang dah...huhu

alien said...

adoi
adoi
adoi

almunia dah xde sengat dah skang
fabianski buat silap aje
camni
van persie je jadi golie la
kompom xinjed kaki

adoi
adoi
adoi

yan gunner said...

Walaupun Arsenal mng n fabianski tu dpt save penalti, aku rase dye masih ade goyang lg ar...

Ape kate suwoh wenger beli Suarez pemain Uruguay tu jd Keeper Gunners, terror dye tuh!!

Related Posts with Thumbnails