Friday, September 17, 2010

PenCinta Arsenal FC (Malaysia) News | Wenger - Kenapa Aku Keras Kepala dan Kedeng Melabur !


PenCinta Arsenal FC (Malaysia) | Tegas Pada Polisinya Tidak Ingin Membawa Masuk Pemain Tengah Baru ke Emirates

Beberapa hari ini ini, kita sering dihebahkan dengan media massa, media cetak, media maya terustamanya blog-blog dari Pencinta Arsenal di Malaysia yang terus tidak henti-henti memuji persembahan hebat dari Kapitan muda Arsenal Cesc Fabregas, di samping perkembangan dan persembahan yang tidak kurang memukaunya Jack Wilshere ketika berganding dengan Fabregas dan Alex Song menguasai bahagian tengah ketika menentang SC Braga. Apa yang ditonjolkan itu, sebenarnya mempunyai cerita disebaliknya! Apabila Wenger terpaksa berpendirian tegas untuk mempertahankan polisinya..."memperkembangkan, memberi peluang/ kesempatan, mempercayai, melahirkan pemain muda di Arsenal untuk menjadi bintang"

Arsene Wenger menjelaskan pendiriannya untuk tidak membeli pemain tengah baru selama jendela transfer musim ini ini adalah tepat, Ia sebenarnya bertunjangkan kepada faktor dia ingin mencipta ruangan yang lebih bagi pemain mudanya seperti Jack Wilshere untuk kembang mekar di pasukan utama.

Bos Arsenal ini dilihat cukup aktif dan agresif di pasaran musim panas ini berbanding beberapa musim terdahulu, dengan merekrut Marouane Chamakh dalam unit serangan dan duo Perancis Laurent Koscielny dan Sebastien Squillaci di unit pertahanan. Tapi terdapat juga beberapa PenCinta Arsenal juga berteriak-teriak hesteria untuk Wenger menrekrut pemain tengah pertahanan berkualiti bagi mem'back-up' Alex song sekirangnya sesuatu yang tidak diingini berlaku terhadap Song contohnya kecederaan.

Walaupun terdapat kebimbangan dari PenCinta Arsenal seluruh dunia mengenai kemungkinan Arsenal bakal kehilangan tonggak utamanya Cesc Fabregas ke Barcelona musim ini, Jelas Wenger terus utuh untuk mempertahankan khidmat kaptennya, Cesc Fabregas. Berbicara di Shareholders Q&A pada Khamis semalam, ia menjelaskan mengapa ia tidak cuba untuk menambah kestabilan di posisi tengah Arsenal.

Bos Arsenal itu dipetik mengulas panjang lebar:-

"I believe that I always wanted to develop the players I have,"

"For example we have Diaby, we have Song, we have Denilson in this position, we have bought Aaron Ramsey - 18 years old - in this position, and now Jack Wilshere develops in this position.

"The problem when you develop a young team, for example we have Jack who was born in 1992 - 18 years old - is that if I don't make room for him he will go somewhere.

"People will say to me: 'Why did you let him go? Look at what a good player he is.' But if you don't play him [he will go] and that's the tricky situation of developing young players. First you have to scout them, then give them a good education but the final part is to be strong enough to say 'I will give this boy a chance to play'.

"The first two stages are not too difficult but the third stage you have to be strong, to face the critics and the people who want always the best players in the world and to say 'No, I believe in you, I will give you a chance.' And I believe if we can be proud of one thing we did in recent years, it is that we have done that very well with a lot of support from the Board.

"But it is time now for us to keep these players together and to develop them and to win. Then we can say we have created something special with a style of play we wanted to create, that is unique, with the values that we want to put forward at the Club, and as well with an expectation level to have a team together for a few years.

"That is why we were absolutely adamant to keep Fabregas as well because we have worked hard in the last five years to get this team together."

Tragis! Terjahan badigol soot! Ryan Shawcross (Stoke city) terhadap Aaron Ramsey

Walau bagaimanapun dipihak aku, Aku benar-benar percaya bahawa Aaron Ramsey dan Wilshere adalah masa depan di lini tengah kita, manakala buat Fabregas mungkin tidak! walaupun usianya baru 23tahun, kerana aku juga agak terkilan, muak, bosan kerana sering dihidangkan keinginannya yang bakal berpindah dan hasratnya yang tidak pernah padam untuk angkat kaki ke Barcelona Boocelona itu;

Adakah Fabregas ini akan terus men'sarkas'kan dirinya setiap kali musim permindahan pemain dibuka? Sementara itu dalam buat Ramsey dan Wilshere! kita bergantung harap dan bertuah lerana memiliki dua anak muda Inggeris yang sedang lapar untuk mengegar dengan kekal di Arsenal, kita harus mengangkat mereka (Wilshere terutama), Wenger pastinya akan terus membantu mengembangkan bakat mereka dan yang paling penting mereka tidak memiliki "Barca DNA".

Aku bagaimanapun tidak mengharapkan sesuatu yang ghaib mahupun ajaib dari Ramsey musim ini, tapi aku punya harapan tinggi bahawa ia dapat menyumbang sesuatu menjelang akhir musim ini. Sebenarnya apa yang sangat penting bagi dia untuk diperkenalkan dan dipulihkan kembali ke pasukan tanpa sebarang tekanan lekas-lekas melakukan impak.

Ramsey perlu dipermudahkan untuk ia kembali, terutama dari segi permainannya bagi ia mendapatkan dan membina semula kepercayaan dirinya. Aku juga benar-benar berharap dia bakal mula menjadi seorang pesaing dan penjuang di Arsenal yang hebat jika ia dapat kembali ke tahap asalnya sebelum ia mengalami kecederaan (patah kaki) akibat terjahan Ryan Shawcross yang buduh itu.

Bercinta dengan Arsenal FC Sepenuh Jiwa Raga, kerana itu aku PenCinta Arsenal FC (Malaysia)

0 comments:

Related Posts with Thumbnails