Thursday, September 23, 2010

Transfer Rumours | "Bawalah aku...bawalah aku" - Vertonghen

Jan Vertonghen sedang berbaris ke Arsenal pada jendela pemindahan pemain bulan Januari

Aik! lambat lagilah, dah ada khabar angin pasal jendela perpindahan pemain bulan Januari nanti, layannnnnn.........

Bos Arsenal Arsene Wenger mempertimbangkan membuat tawaran untuk membawa masuk bekas rakan sepasukan Thomas Vermaelen di Ajax juga rakan seibu pertiwi Belgium, bek Jan Vertonghen pada tertingkap perpindahan pemain yang bakal dibuka pada bulan Januari nanti.

Setelah kemaruk terkesan dengan betapa cepatnya Vermaelen beradaptasi di Liga Inggeris dan pantas muncul selaku pilihan pertama bek tengah Wenger di Arsenal, tetiba dalam seminggu dua ini dilaporkan Wenger 'mula memendam rasa' untuk mengandingkan sekali lagi kedua pemain ini di Stadium Emirates pula.

Dilaporkan ketika ini juga Wenger sedang berkira-kira membuat penyelidikan terperinci terhadap Vertonghen untuk membawanya keluar dari kepompong Liga Belanda.

Secara matematiknya, Arsenal masih belum melengkapkan sepenuhnya senarai di posisi bek tengah - mempunyai kekosongan slot selepas ketiadaan tiga veteran iaitu William Gallas, Sol Campbell dan Mikael Silvestre pada musim panas ini - dengan kedudukan 'uncang' yang tengah lebat, bos Arsenal ini dijangka akan kembali sekali lagi membawa 'rombongan meminang' ke Ajax pada jendela perpindahan yang akan dibuka kembali lebih kurang tiga bulan dari sekarang.

Vertonghen, 23, dan Vermaelen, 25, membentuk gandingan sepusat yang cukup 'solid' di posisi tengah di Arena Amsterdam, Belgium dan Vertonghen juga dikatakan pernah meluahkan perasaan untuk di'jodohkan' kembali dalam satu pasukan.

Sejak menyertai Arsenal musim panas lalu Vermaelen pantas melakukan impak dengan mutu persembahannya dengan segala kekuatannya, kemampuannya, mempunyai rasa dan cekap menghidu peluang menjaringkan jaringan - tujuh gol yang dikumpul di musim pertamanya di Premier League. Pergh! Memukau!

Vertonghen juga dijangka memerlukan Gunners untuk mengeluarkan kos dalam sekitar £ 8 juta seperti ketika membawa Vermaelen.

Namun, jika kesannya boleh membantu memperkasakan bahagian bek Arsenal dan memiliki kemampuan yang hampir seimbang seperti Vermaelen yang ketika ini baru pulih dari kecederaan Achilles - disamping mampu menutup masalah 'mudah cedera' yang dialami dalam pasukan Arsenal, harga tersebut boleh dikatakan 'apa la sangat!' kerana ianya berbaloi-baloi.

Ayuh! kita lihat sendiri kelibat Vertonghen...anda nilaikan sendiri!

0 comments:

Related Posts with Thumbnails