Tuesday, September 7, 2010

Transfer Rumours | Schwarzer luka hati, Wenger tawar hati, Marchetti tawan hati

"Kalau ku Pilih Disini, Apa kata Di sana, Kalau Ku Pilih Di sana, disini akan terluka, perlukah aku pilih keduanya...." - Ukays, lagu Disana Menanti, Disini Menunggu

Tirai pemindahan pemain baru sahaja melabuhkan tirainya, tapi rumours-rumours tentang pencarian keeper baru terus dikaitkan dengan Arsenal.

Kegagalan Arsenal Mark Schwarzer ke Emirates nampaknya terus hangat dibahaskan apabila Schwarzer masih kekal pemain Fulham. Schwarzer dikatakan telah sangat terkesan dan kecewa dengan situasi tersebut, dan bersyukur untuk international break ini bagi mengalihkan fikiran dari memikiorkan hal-hal domestik.

Schwarzer yang ketika ini cuba mengubat luka dihati dengan menyertai kem pasukan kebangsaan Australia di Eropah, keeper berusia 37 tahun memilih untuk tidak berbicara tentang kemungkinan perpindahan ke Emirates, menjelaskan bagaimana saat ini ia lebih suka berdiam diri daripada mengatakan sesuatu yang salah dan mungkin bakal menyakiti hati orang lain. Menurut laporan, dua tawaran yang dibuat oleh The Gunners untuk menagih khidmat jasa keeper itu, tetapi keduanyz ditolak oleh Mark Hughes.

Sementara itu, rakan senegara Australia Lucas Neill yang sekarang bermain untuk Galatasaray melontarkan keyakinannya yang penghijrahannya ke ke Arsenal akan menjadi hadiah yang sempurna untuk karier profesionalnya, walaupun mengikut bek Galatasaray itu, Schwarzer sebenarnya masih akan bersinar dan meningkatkan di Fulham.

Diminta mengulas mengenai Arsenal, Schwarzer dipetik berkata:

At the end of the day you have to get on with your work and coming away with the national team was a great relief for me really.

I would rather not say anything, I would really rather not say anything because otherwise I might say something wrong.

Rakan senegara juga bekas pemain bek Blackburn dan Everton, Lucas Neill pula dipetik berkata:

He is the ultimate professional.

He deserved to go to a club like Arsenal. But equally he will thrive under Mark Hughes at Fulham.

Menurut laporan lain, Arsenal dipercayai dalam proses intai-intai untuk memperbaharui minat mereka ke arah keeper Itali Federico Marchetti ketika tirai perpindahan pemindahan dibuka januari nanti.

Usaha Arsene Wenger nyata berakhir dengan sia-sia apabila gagal merealisasikan impiannya dan impian peribadi keeper Fulham Mark Schwarzer keluar dari Craven Cottage minggu lalu dan - menurut Metro - Wenger dikatakan mula beralih perhatian untuk Federico Marchetti.

Presiden Cagliari dipetik berkata di Sport Italia:

“The only real club that is pushing for his signature is Arsenal.”

"I cannot use him for Cagliari this year because he made unfortunate statements and expressed his desire to leave in a public interview,"

"In football you pay for this nonsense - you can often ruin even the best moments for yourself.

"I consider him a great goalkeeper and I have affection for him but when the market opens in January we must look at getting a positive resolution."

Reputasi Marchetti dikatakan mula mendadak naik pada Piala Dunia Afrika Selatan ketika dia menggantikan keeper no.1 Itali Gianluigi Buffon di peringkat kumpulan pada dua perlawanan terakhir selepas kecederaan melanda ke atas bintang Juventus itu.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails