Monday, October 11, 2010

International Break News | Capello & Pearce - "Diingatkan Guna Barang Orang Elok-Elok Skit"


Bos Arsenal Arsene Wenger dikatakan sedang cuak akan bintang mudanya Jack Wilshere. Adakah Wilshere bakal kembali bebas tanpa cedera dari tugas antarabangsa minggu ini.

Wilshere yang masih 'hijau' kini berusia 18 tahun, tetapi telah menjadi sebahagian daripada pasukan utama dalam rencana Wenger musim ini dan ia telah pun bermain dalam sembilan perlawanan untuk Arsenal musim ini. Baru-baru ini, Wilshere juga telah disenarai pendek dalam skuad 'kasta rendah' England (Sori, peminat England, aku bukan PenCinta England...huhu!) dibawah kendalian Fabio Capello untuk kelayakan Euro 2012 Rabu (pagi waktu Malaysia) melawan Montenegro dan juga tersenarai dalam skuad England bawah-21 tahun, kendalian Stuart Pearce selepas membantu England bawah 21 Tahun membenam Romania pada Jumaat (08-Oct-2010) sebelumnya.

Arsenal yang dikenali memiliki 'hobi' mengumpulkan senarai kecederaan yang cukup panjang termasuklah musim ini, antaranya senarai terkini seperti Robin van Persie, Cesc Fabregas dan Theo Walcott dan Bos Gunners Wenger sudah pastinya tidak mahu nama Wilshere ditambah ke dalam senarai kecederaan yang sedia ada. ita tidak mahu 'betik yang masak, kita tidak sempat merasa, sudah ditebuk tupai' Apa yang berlaku sama seperti apa yang pernah terjadi kepada Theo Walcott tersenarai dalam skuad utama England dan skuad bawah 21 Tahun suatu masa dulu.

Mengenai Wilshere; Wenger di petik berkata pada The Sun:

“I want them to treat him with care.”

Pada Peminta England TenEngileng boleh la bersengkang mata tengok Astro seperti waktu berikut:-
Star Sports Match Fixtures (Channel 813)
2012 UEFA European Football C'ship Qualifier (Siaran Langsung)
Rabu (13-Okt-2010) 02:55 England vs. Montenegro (waktu Malaysia)

0 comments:

Related Posts with Thumbnails