Thursday, October 21, 2010

Match Report | Arsenal 5 – 1 Eduardo

Arsenal 5 : 1 Shakhtar Donetsk
Alex Song ('19), Samir Nasri ('42), Cesc Fábregas (pen '60), Jack Wilshere ('66), Marouane Chamakh ('69) : Eduardo ('82)
Vanue: Emirates Stadium, England
Referee: Svein Oddvar Moen



Match Report | Arsenal vs Shakhtar Donetsk, Champions League Group Matchday 3

Aku percaya kebanyakan PenCinta Arsenal sebenarnya dalam diam-diam atau ada yang tidak diam-diam ingin melihat kelibat mantan striker kelahiran Brazil-Croatia Eduardo untuk mencetak gol ketika kembali untuk pertama kalinya ke Stadium Emirates selepas berhijrah ke Shakhtar Donetsk awal musim ini. Tentu saja, beliau sudah bermain untuk pasukan lain, tetapi kita semua ingin hal itu [jaringan gol dari Eduardo] terjadi sementara Arsenal sedang selesa mendahului. Semalam, perasaan aku bercampur baur memori-memori Eduardo di Arsenal mula berputar kembali. - Rasa sayang tu ada! huhuh! Sentimental tul la... Sementara itu, The Gunners kini tiga mata mendahului di puncak carta Kumpulan H.

Sementara kapitan muda Cesc Fabregas sudah kembali, sedikit mengejutkan kerana dia dibenarkan Wenger untuk bermula dalam kesebelasan, selepas diistirehatkan dari cedera hamstring yang dideritanya selepas mencetak gol hasil kerjasama dengan benteng pihak lawan, Anton Ferdinand di Sunderland bulan lepas. Tomas Rosicky juga terjebak sama masuk di kesebalasan, bererti Abou Diaby dan Andrei Arshavin jatuh terduduk berperanan memanaskan bangku simpanan. Dengan Fabregas kembali ke pasukan utama. Carlos Vela tercicir keluar dari pasukan 18-orang yang berada di Emirates.

Tepuk Ramai-Ramai Belalang Kupu-Kupu: Chamakh meraikan gol bersama teman-teman

Dengan reputasi terkini mengepalai carta liga di di Kumpulan H Liga Juara-Juara UEFA, ia bukan sesuatu yang dapat dimegahkan Arsenal kerana mungkin kerana pasukan yang diletakkan sekumpulan bersama Arsenal tidak berkemampuan untuk menyaingi mutu permainan yang dipamerkan oleh anak buah Wenger.

The Gunners kelihatan seperti cukup kejam dalam membenamkan Shakhtar Donetsk di Emirates, yang hadir dengan reputasi cukup baik apabila mereka telah mengalahkan Partizan 1-0 dan Braga 3-0 dan dengan kekalahan terbaru kepada Arsenal ia telah mencacat rekod baik mereka di dua perlawanan kumpulan sebelum ini.

Kemenangan itu bermakna Arsenal telah mempunyai rekod baru dicatatkan apabila berjaya layak di peringkat penyisihan kumpulan untuk 11 tahun berturut-turut. Dengan 14 gol yang dicetak dalam tiga perlawanan, Arsenal kini berada pada landasan yang tepat meneruskan kemaraan di kempen Liga Juara-Juara UEFA.

Korang enjoy jer lah gol-gol perlawana semalam ok!


Arsenal 5 – 1 Shakhtar Donetsk [Match Highlight]


1 comments:

alien said...

canteeek gol wilshere
seeemat

Related Posts with Thumbnails