Monday, November 8, 2010

Match Report | Carroll Tunjukkan The Gunners Tak Kebal di Emirates

Arsenal 0 : 1 Newcastle United
- : Andy Carroll ('45)
Vanue: Emirates Stadium, London
Referee: Mike Dean



Match Report | Arsenal vs Newcastle United, English Premier League

Apa yang boleh aku katakan, aku dalam perjalanan bercuti di kampung menggunakan peluang bercuti sempena Deepavali di kampung halaman, tempoh perjalanan balik ke KL bertambah panjang apabila terpaksa menempuh kesesakan lalulintas, tiba di rumah keputusan menunjukkan Arsenal tumbang lagi di gelanggang yang dah tak sekeramat Highbury! Kita tidak digeruni apabila hadir selaku tuan rumah di gelanggan sendiri. - Aku tak dapat tengok game malam ini! Jadi tak dapat ulas panjang!

Tandukan Andy Carroll sudah cukup mencalit arang, memalukankan kita di Emirates.

Newcastle United hadir mengunci langkah Arsenal bagi meneruskan cabaran bermakna untuk gelaran Liga Premier selepas tandukan Andy Carroll memberikan pasukan pelawat kemenangan 1-0 di Stadium Emirates.

Hasil satu tendangan bebas yang menghala ke dalam kotak penalti Arsenal dari Joey Barton disambut oleh Carroll, yang melonjak menyaingi Lukasz Fabiański untuk meletakkan bola ke dalam jaring Arsenal, kali ini Fabianski gagal menangkap kemas, juga gagal menampung asakan susuk tubuh kental yang ada pada Carroll.

The Gunners walau bagaimanapun mampu mengubahkan kedudukan sebenar jika tidak mensia-siakan tiga peluang yang mampu menghadirkan gol daripada Cesc Fabregas, Samir Nasri dan Theo Walcott. - Tak tahulah samada ia salah tiang gol, atau salah Krul yang tiba-tiba menjadi-jadi malam itu, atau time Krul untuk berperform salah timing! Entahlah! yang pastinya Arsenal, Wenger dan anak buahnya tidak menjadi malam itu.


Untuk menambah luka sengsara di kem Arsenal, Laurent Koscielny telah ditunjuk jalan keluar dalam minit-minit akhir perlawanan apabila dikenakan kad merah, satu perkara yang tidak sepatutnya berlaku, sama seperti Jack Wilshere yang melakukan kekasaran diminit-minit akhir perlawanan.

Di babak kedua, The Gunners membuat beberapa perubahan termasuk memasukkan Andrey Arshavin dan Robin Van Persie. Tapi ruang Arsenal sudah mula ditutup rapat dengan beberapa kesempatan anak buah Wenger kerap dipotong kemas oleh kombinasi hebat kubu Newcastle dikepalai Tim Krul disamping dipasang dua tembok Fabricio Coloccini (seiras rambut Puyol) dan Michael Williamson, memasing dilengkapi 1.83m dan 1.91m.

Kegagalan Arsenal membuat kita jatuh dari kedudukan kedua carta liga dan tidak semedang Newcastle hadir mula kuat untuk musim EPL ini apabila memanjat carta liga untuk mengelakkan penyingkiran musim ini.

2 comments:

alien said...

yey
newcastle menang
hohhoho

Dial-Square said...

yeh...yeh...liberpol pun menang...
yehhhhhh...yehhhh

Related Posts with Thumbnails