Tuesday, November 9, 2010

Transfer Rumours | Lagi Darah Muda Perancis


"New Anderson" Alexandre Lacazette striker dari Lyon yang muda bergetah berusia 19 tahun sedang hangat dikaitkan dengan Arsenal. Namun anak muda ini juga tidak lepas dari pemerhatian jiran tetangga termasuklah Tottenham Hotspur dan Liverpool yang juga bersedia untuk memikatnya.

Mengimbas prestasi Lacazette ini, pemain muda berbakat ini mula melakukan impak besar di French Ligue 1 apabila menjaringkan satu gol dari tiga penampilan selepas bangkit dari bangku simpanan. Beliau sering disamakan dengan bekas pemain Monaco, Barcelona dan Lyon Sonny Anderson. Beliau yang mula menarik perhatian Bos Arsenal sejak beliau menampilkan aksinya di kejohanan pra-musim Piala Emirates.

Mana Wenger hendak! Itu juga lah dia hendak, siapa lagi kalau bukan Bos Spurs Harry Redknapp yang juga dikaitkan dengan Lacazette menurut laporan dari sebuah sumber berita Perancis, sementara Pengarah baru Bola Sepak merangkap Perangka Strategi Liverpool yang juga bekas Pengarah Bola Sepak Tottenham Hotspur Damien Commoli yang banyak bertanggungjawab melahirkan bintang buat Spurs antaranya Gareth Bale, Alan Hutton, Kevin-Prince Boateng, Giovanni dos Santos, Adel Taarabt dan Younes Kaboul. Selain itu, Commoli ini juga menjadi kunci yang membawa Dimitar Berbatov dan Luka Modric ke White Hart Lane. Jadi kini, Commoli ini melakukannya perkara yang sama pada majikan barunya di Anfield.

Boleh dikatakan saya tidak cukup arif dengan "New Anderson" ini, tapi setiap yang menarik perhatian mata Wenger mustinya pemain itu seseorang yang memiliki bakat yang baik kalau tepat dengan dengan susunan dan rentak asuhannya. Namun sudah pastinya beliau tidak akan datang dengan harga yang murah, Lyon pasti akan cuba memeras kelab-kelab yang ingin memikat bintang mudanya ini dengan harga yang tinggi.

Sanggupkah, Wenger mengeluarkan bajet besar semata-mata untuk bersaing dengan Tottenham Hotspur dan Liverpool bagi membawa Lacazette ke Emirates? Hanya Wenger yang tahu! Lihatlah bagaimana Wenger melaburkan £8.5 M dari Lorient untuk membawa Laurent Koscielny.

Intai sikit!

1 comments:

alien said...

wenger ada mata helang cam aku
ngeh2

pekata wenger kasi trick mereka2 yg percaya mata dia
baru trill

Related Posts with Thumbnails