Sunday, November 28, 2010

Transfer Rumours | Tawar £10 juta untuk Cahill, Mahukah Bolton?

Semenjak Fabianski melakukan tugasnya dengan baik di gawang gol Arsenal, jarang kedengaran bisik-bisik mengenai keeper baru bakal di bawa masuk pada jendela perpindahan pemain Januari ini.

Sekarang kita lebih banyak dikaitkan dengan bek tengah, ia memang ada asas yang kukuh melihatkan kepada situasi bek tengah Arsenal yang tampak rompong sikit dengan hanya bergantung harap pada Squillaci, Koscielny dan Djourou. Saya rasa kita agak sukar bersaing mengejar kejuaraan sekarang ini jika terus mengharapkan dengan bek tengah yang kita ada, bukan apa! musim masih panjang, bek tengah kita harus kekal fit dan konsisten, rekod kecederaan pada Djourou juga mengusarkan walaupun dia dilihat semakin meningkat, manakala Koscielny masih tidak konsisten mengawal permainannya walaupun memiliki kemampuan membaca permainan yang baik, dia juga sudah mengumpul 5 kad kuning dan 2 kad merah setakat ini, adakah jaminan yang dia tidak akan terus mengutip beberapa kad lagi?

Vermaelen pula mula mengambil peranan Rosicky baru Arsenal - Injury yang terus misteri! Samada anda setuju atau tidak dengan pandangan saya, saya melihat kepada senarai bek kita yang tersedia ada kini bagi saya kita tidak cukup aura untuk mengerunkan pihak lawan kita sebelum turun ke gelanggang seperti apa yang ada dengan Tony Adams / Martin Keown dan Sol Campbell / Kolo Toure.

Hasil keputusan yang terjadi dalam perlawanan tempoh hari di Villa Park, benteng kita mudah di tembusi dua gol dan salah satunya melalui set-piece yang merupakan kekurangan kita yang masih gagal untuk diselesaikan! Keadaan ini boleh meningkatkan reputasi untuk mendesak Wenger membawa muka baru bagi mengisi slot bek tengah pada jendela perpindahan pemain yang bakal dibuka Januari ini! Wenger kita kenal tidak mudah untuk didesak?

Wenger sentiasa lebih mengambil pendekatan 'mempercayai' kepada tiga bek tengah yang ada sekarang ini, walaupun dia juga tahu keperluan untuk memiliki seorang lagi bek tengah yang berkualiti pasti akan mampu menjelmakan impian gelaran Liga Perdana untuk dicapai.

Unit perubatan Arsenal pula masih buntu dengan apa yang berlaku dengan kecederaan Achilles yang menimpa Thomas Vermaelen dan tidak ada jawapan kepada berapa tempoh masa yang dijangka untuk dia kembali pulih, Ini boleh menjadi faktor yang kuat; Kenapa tidak Wenger membawa sahaja muka baru pada Januari ini?

Menurut laporan Mirror, reputasi masalah kewangan yang menimpa Bolton dikatakan kini sedang tenat, kesempatan ini diambil Wenger yang kini dikhabarkan sedang cuba berurusan untuk menyunting bintang bek tengah Bolton Gary Cahill yang pernah menjadi idamannya, dikatakan Wenger sudah meletakkan harga awal sekitar £10 juta. Sementara Bolton pula menetapkan harga jualan Cahill menghampiri £18 juta untuk kepada sesiapa yang ingin membida bintang mereka.

Harga yang ditawarkan kita nampak jauh berbeza, tapi kita pun kenal Wenger memang bijak berurus niaga. Sekurangnya-kurang langkah awal sudah diambil dan langkah selanjutnya perlu diperkukuhkan. Jadi kita tunggu dan lihat je...

Kenali Gary Cahill
Nama Penuh: Gary James Cahill
Tarikh Lahir: 19 December 1985 (1985-12-19) (age 24)
Tempat Lahir: Sheffield, England
Ketinggian: 6 kaki 2 inci (1.88 m)
Posisi: Defender

Maklumat Kelab
Kelab terkini: Bolton Wanderers
No. jersi: 5

Pencapaian Peribadi
Goal of the Season Winner: 2005–06 (mewakili Aston Villa)
Player of the Year Winner: 2004–05 (mewakili Burnley)
Young Player of the Year Winner: 2004–05 (mewakili Burnley)
Players' Player of the Year: 2008–09 (mewakili Bolton Wanderers)

0 comments:

Related Posts with Thumbnails