Monday, December 13, 2010

Arsenal News | Szczesny Ambil Alih Tempat Fabianski di Old Trafford


Menurut The Sun Uk, Arsenal berkemungkinan besar akan melakukan kejutan dengan menurunkan keeper muda Wojciech Szczesny di Old Trafford pagi esok.

Bos Arsenal, Wenger dikatakan bersedia untuk mengambil risiko dengan melatakkan keeper Poland berusia 20 tahun itu di gawang gol untuk debut pertamanya di Liga Perdana, Ini selepas desas-desus menyatakan yang keeper utama Lukasz Fabianski sedang bergelut untuk pulih segera selepas mengalami kecederaan kaki. - tidak tahu pula seteruk mana kecederaan yang dialaminya, dan bila Fabianski mengalami kecederaan kaki ini?

Ini pasti akan memberikan peluang yang diidamkan-idamkan si anak muda Szczesny ini; sekiranya keputusan ini dimuktamadkan Wenger; sudah pasti ia akan mendatang iri hati buat Manual Almunia yang semakin tersisih dari pemerhatian Wenger. Walau apa-apa pun, dengan Almunia masih dengan gelumang permasalahan kecederaan siku, Fabianski dijangka masih memiliki tempat untuk diletakkan di bangku simpanan.

"Siapa pun yang diturunkan, kemenangan harus direalisasikan"

Wenger juga tidak menolak kemungkinan untuk pergi ke Old Trafford dengan menerapkan corak serangan berhabis-habisan; beliau sempat mengulas mengenai perlawanan yang bakal berlangsung di Old Trafford dengan berkata:-

"If you look at numbers this season, they are a team that has more draws and we win more games. That means we go there to win our game.

"We have won seven of our last nine league games and, despite setbacks at home, we have been very consistent.

"So, right now, we are in a strong position."

0 comments:

Related Posts with Thumbnails