Friday, December 10, 2010

Injury News | Nasib Gibbs & Almunia


Berita kecederaan terkini hari ini hadir dari bek kiri Arsenal Kieran Gibbs selepas mengambil kecederaan pergelangan kaki ketika kemenangan 3-1 Arsenal ke atas Partizan Belgrade dalam peringkat kumpulan H di Liga Champions rabu lepas.

Melalui scan awal, Gibbs dijangkakan akan terlepas aksi selama tiga minggu dan terlepas bermula dari perjalanan hari isnin ketika bertandang ke Old Trafford.

Wenger ketika mengulas di laman web rasmi dipetik berkata:

"We have lost Kieran Gibbs from Wednesday night but he should be the only one. We think today that he will be out for three weeks,"

"I am very disappointed (about it). I hope it will not put in his mind that he is an injured player. It was just an accident and you cannot do anything about it. Time will help him get over that and it is not major damage in his ankle"

Untung sama sekali, apabila perkhabaran muncul tepat pada masanya, bek kiri utama Gael Clichy pula dilaporkan sudah kembali cergas untuk mengisi slot bek kiri yang ditinggalkannya kepada Gibbs pada perlawanan dengan Partizan Belgrade.

Mengulas mengenai Clichy, Wenger berkata:-

"We should have (Gael) back (for Monday). He was in today. He was very weak still but we hope he will progress well,"

Desas-desus terbaru mengenai keeper Almunia No.1 yang sekarang seperti dipinggiran selepas kali terakhir diturunkan pada perlawanan dengan West Brom, selepas aksi yang mendukacitakan itu beliau direhatkan dan Fabianski mula mengambil alih dan mengukuhkan kedudukan di gawang gol Arsenal ketika ini dan mula mencuri perhatian dengan prestasi yang mengujakan secara automatik mula dilihat menjadi pilihan kesayangan Wenger, nasib Almunia bertambah suram apabila pada masa yang sama ditimpa kecederaan siku yang kita sendiri tidak tahu bertapa teruknya masalah kecederaan yang menimpanya.

Dengan situasinya yang kian tidak menentu sebagai keeper No.1, Keluar kenyataan dari agen Almunia, yang penjaga gawang Asenal ini meluahkan isi hati untuk dihantar pulang ke Sepanyol. beliau juga dikatakan ada menerima tawaran kelab dari tuan rumah Piala Dunia 2022 Qatar.

Tapi agennya, Joseba Diaz berkata:

"We have still not finished negotiations but it is clear Manuel wants to return to Spain."

3 comments:

Sharinginfoz said...

fabianski perform ok nampaknya jadi keeper nombor satu dan almunia maybe akan meninggal kan arsenal???

sab said...

gibbs ni senang btol injured...sbor je la

Dial-Square said...

Sharinginfoz - kita tak perlu keeper utk januari ni..dijamin Wenger trus mempercayai bakat Fabianski..

sab - memang tul, tanpa ditekan oleh sesiapa, punyai masa depan yang baik, tapi injed kerap melambatkan peningkatan dan prestasi nya..
takblih harapkan clichy jerk

Related Posts with Thumbnails