Monday, December 20, 2010

Young Gun's Loanees News | Ramsey Berkarat

Ada rakan kita 'ata' mohon entri mengenai Ramsey! Jadi alang-alang korek cerita pasal Ramsey saya terus tapaw sekali tentang bintang-bintang muda Wenger lain yang sedang diloankan keluar untuk menjelajah mencari ilmu sekaligus mendapatkan peluang bermain dan mengasah bakat di kelab 'angkat mereka di luar Arsenal. Berikut adalah analisis & buku laporan terkini tentang kemajuan bintang muda muda di luar Emirates:-

Henri Lansbury bermain untuk 90 minit penuh untuk Norwich City sebagai ketika mengalahkan Coventry City 3-1. Lansbury juga menyumbang kepada gol pembukaan Norwich itu, terlibat dalam sebahagian daripada gerakan sebelum mengumpan kepada Grant Holt untuk gol pertama dari dua gol yang dijaringkan.

Aaron Ramsey hanya sempat untuk bermain 16 minit terakhir ketika Nottingham Forest menang 3-0 atas Crystal Palace. Ramsey yang masuk sebagai pemain di bahagian tengah tetapi gagal membuat impak pada pasukan angkatnya. Billy Davies dipetik berkata kepada media selepas perlawanan, sebab beliau tidak memainkan Ramsey adalah kerana faktor padang yang buruk yang membahayakan Ramsey yang masih dalam proses pemulihan kaki.

Vito Mannone terus diberikan kepercayaan penuh apabila bermain 90 minit penuh dan merekodkan 'clean sheet' ketika Hull City mengalahkan Bristol City 2-0. boleh dikatakan sebahagian besar kedudukan Mannone tidak dicabaran dengan cubaan yang cukup merbahaya, cuma hanya satu cubaan dari Jon Stead yang mampu mengancam tetapi masih belum cukup untuk menembusi kekebalan Mannone. Nampaknya Mannone juga tidak mahu ketinggalan dalam perebutan untuk mencabar kedudukan Keeper No.1 di Arsenal. Ini pastinya akan menambahkan pening kepala buat Wenger! huhu! Lantakkan...Go! Mannone

Kyle Bartley bermain 90 minit penuh di barisan pertahanan Sheffield United dan berakhir dengan kemenangan 1-0 atas Swansea. Bartley dilihat menampilkan beberapa aksi pertahanan yang cemerlang dengan mengendali baik cubaan bola tinggi.

Sanchez Watt tidak tersenarai dalam skuad United Leeds yang mengalahkan Queens Park Rangers 2-0.

Benik Afobe tidak berkesempatan untuk turun bermain selepada perlawanan dengan Huddersfield Town ditunda akibat salji yang mengila ketika ini.

Cédric Evina juga tidak turun bermain selepas perlawanan dengan Oldham Athletic ditunda juga akibat masalah salji.

Thomas Cruise tidak terkecuali menerima nasib yang sama seperti Evia dan Cruise apabila perlawanan dengan Carlisle United juga ditunda.

Mark Randall baru melaporkan diri kembali ke Rotherham pada hari Isnin selepas pulih kecederaan patah tulang pipi.

Gavin Hoyte tidak turun bermain dalam perlawanan dengan Lincoln City ditunda kerana masalah salji.

Francis Coquelin bermain 90 minit penuh untuk Lorient ketika dibelasah teruk 3-0 oleh Toulouse. Coquelin bertindak sebagai 'holding midfield' tetapi gagal memberikan aksi terbaiknya sekaligus memberikan kesan kepada permainan Lorient.

Armand Traoré dimainkan saat-saat terakhir ketika seri 1-1 Juventus dengan Chievo. Traore, juga dilihat bermain baik ketika melawan Manchester City di Liga Europa di minggu lalu ketika menggantikan Simone Pepe.

Nacer Barazite bermain untuk baki 21 minit terakhir dari ketika Vitesse Arnhem's 1-1 dengan NAC Breda. Barazite mengantikan striker Marcus Pedersen.

Pedro Botelho bermain 90 minit penuh untuk FC Cartagena ketika mengalahkan Las Palmas 5-2. Botelho menampilkan prestasi yang cemerlang dan berperanan kepada dua gol yang terhasil pada perlawanan tersebut.

Samuel Galindo tidak beraksi apabila masih lagi dalam proses pemulihan selepas mengalami patah di pergelangan kaki. Oit! bila pula masanya Galindo kena patah kaki ini?

1 comments:

Ahmad Tajuddin said...

siyes,dulu suka tengok kelibat ramsey time dia top b4 patah kaki....baru je nak tengok sorang bintang naik,terus je jadi macam tu...kalau x,mesti Arsene Wenger ada banyak choice tuk player tengah...

4 the future,hope dia boleh kembali dgn lagi hebat dari dulu...

Related Posts with Thumbnails