Thursday, January 13, 2011

Match Report | Ipswich 1-0 Arsenal: Tamas Priskin muncul wira Ipswish Town

Ipswich Town 1 : 0 Arsenal
Tamas Priskin ('78) : -
Vanue: Portman Road, Ipswich
Referee: Martin Atkinson



Match Report | Ipswich 1-0 Arsenal

Ipswich telah memberikan dirinya peluang besar mencapai tiket final Piala Carling setelah mencipta kejutan menang 1-0 atas Arsenal di leg pertama semi final di Portman Road.

Town telah yang membuat keputusan drastik memecat pengurusnya Roy Keane minggu lalu. Sementara, Paul Jewell yang baru dilantik sebagai pengganti telah melakukan kerjanya dengan baik untuk tugasan awalnya. Jaringan tunggal dari Tamas Priskin pada 14 minit sebelum masa tamat sudah cukup memberikan memori terindah buat kelab dari Liga Championship dan Paul Jewell khasnya.

Setiap Pencinta Arsenal pastinya mengharapkan untuk mengulangi kemenangan yang dilakarkan Chelsea 7-0 ketika membelasah pasukan jolokan Tractor Boys ini ketika di Piala FA pada minggu lepas - tetapi seharusnya Arsenal yang patut menyalahkan diri mereka sendiri kerana kegagalan mereka untuk memberikan aksi yang terbaik dan bersemangat sehingga ke akhir perlawanan. Ini boleh dianggap sebagai persembahan terburuk yang diperagakan anak buah Wenger! Tidak belajar dari perlawanan dengan Leeds yang minggu lepas!

Arsenal berada dibawah par prestasi sebenar dengan Ipswich gigih menampilkan aksi terbaik yang ada pada mereka. Sejumlah peluang yang terhidang digagalkan dengan barisan serangan Arsenal yang gagal mencari sentuhan gol, permainan bola sepak bukanlah sekadar menguasai bola semata-mata, keutamaannya adalah jaringkan gol!

Bos Gunners Arsene Wenger awal-awal lagi dilihat menampakkan keseriusannya terhadap kejohanan Piala Carling ini apabila menerjunkan senarai nama pemain yang kuat dalam perlawanan pagi tadi tetapi mereka gagal untuk menampilkan aksi sebenarnya di Portman Road - dengan kapten Cesc Fabregas juga mensia-siakan peluang terbaik mendahului perlawanan dari cubaannya pada jarak enam meter.

Kredit buat keeper muda Szczesny yang menyelamatkan usaha akhir Carlos Edwards dan jika tidak pastinya situasi pasukan Arsene Wenger akan bertambah buruk untuk memadamkan defisit gol di Emirates pada leg kedua 25 Januari 2011 nanti.

Bos Wenger, ketika mengulas selepas perlawanan, dimana kini Arsenal perlu gigih untuk merebut tiket ke Wembley, hanya memberikan ucapan tahniah kepada Ipswish:-

“Ipswich did fine for this win. I congratulate them,”

“Of course I am disappointed with the performance. Ipswich defended with heart and intelligence, and they gave us problems on the counter-attack.

“You have to give a lot of credit to Ipswich. We were not sharp and we were not creative, but I don’t think that we were complacent.

“Every single pass was a problem for us. We were below our usual level in every department.

“I believe that we will turn it around in the second leg, but we have had a warning tonight.

“We need an improved performance in the second leg,”

Selepas ini, setiap perlawanan akan bertambah padat dan penting, kita nampaknya mencari jalan sukar! Ia berlaku di Champion League apabila bermula dengan cemerlang tetapi menamatkan perlawanan peringkat kumpulan dengan cara sukar! dan akhirnya kita menempah laluan bertemu Barcelona! begitu juga di Piala FA, apabila menambahkan aksi untuk pusingan ke-2 selepas seri dengan Leeds di Piala FA. Kini berlaku di Piala Carling, perlu gigih di Emirates!
Bek tengah yang sihat ada dua jer, Djourou dan Koscielny! Kot kalau salah sorang pulak yang injed! Cemano!

Barisan pemain kedua pasukan:

IPSWICH (4-1-4-1): Fulop; Peters, McAuley, Delaney, O'Dea; Kennedy; Edwards, Norris, Healy, Wickham; Priskin (Murray '89). Sub (tidak digunakan): Lee-Barrett, Smith, Eastman, Civelli, Lambe, Hourihane.

ARSENAL: (4-2-3-1): Szczesny; Eboue, Djourou, Koscielny, Gibbs; Wilshere (Song '68), Denilson ; Walcott, Fabregas, Arshavin (Vela '81); Bendtner (Chamakh '69). Sub (tidak digunakan): Ramsey, Eastmond, Miquel, Shea.

Kehadiran penonton: 29,146


6 comments:

Sharinginfoz said...

arsenal perlu menang di the Emirates

sab said...

ni apa kes ni??huhu sedey tol
takkan la tiap2 thn nk kasi team lain je menang..wa rindu piala la...

alien said...

arsenal ni banyak main2 ni
rotan sekor2 kang

faiz said...

barula nak bernagn dapat piala tahun ni...

Dial-Square said...

sharinginfoz - kalo ikut lepas taun baru punya game ni musti kene menang..

sab - dah tak larat nak sedeh dah! dah tepu nampaknya

alien - moh! kita terbang ke emirates...rotan sekor2!

faiz - kemarau lagi ker! ohh! tidakkk

sab said...

aku setuju korang rotan derang sume!!

Related Posts with Thumbnails