Tuesday, January 18, 2011

Transfer Rumours | Ciani, Lepas Ini Siapa Pula?


Ada beberapa minggu saja lagi sebelum jendela perpindahan pemain januari bakal ditutup? Hari semakin mengejar! Aku tidak pasti, apa yang sedang dibuatkan Wenger! Adakah akan ada bek tengah baru yang bakal dibawa?

Pelbagai rumours yang keluar, dari satu nama ke satu nama? tapi belum ada yang betul-betul soheh! Layan jer la....

Yang terbaru! Menurut Metro, Arsenal dilaporkan menyasarkan target ke bek tengah Bordeaux, Michael Ciani selepas 'skuad pengesan bakat' yang dikerah Wenger dikatakan mengintai aksi Ciani ketika melawan Marseille pada minggu lalu.

Arsene Wenger kini dilaporkan juga sedang gigih berada di pasaran untuk mencari bek tengah baru setelah kecederaan Thomas Vermaelen dan Sebastien Squillaci dan sebelumnya dikhabarkan Wenger tertarik akan kapten West Ham Matthew Upson. Tapi! rumours terus terbeku! tiada perkembangan susulan terkini...

Ciani yang berusia 26 tahun mula mencuri tumpuan selepas melakukan debut dengan Perancis pada Mac lalu ketika melawan Sepanyol dan dia dikatakan menarik perhatian terbaru Perancis Arsene Wenger untuk meneruskan 'hobi'nya mengumpul bintang-bintang perancis dalam skuadnya.

Ada sumber dari Perancis juga melaporkan 'skuad pengesan bakat' dari Arsenal telah dikesan berada di Stade Vélodrome Marseille ketika perlawanan itu berlansung dimana Marseille menewaskan Bordeaux 2-1 di Ligue 1.

Sebelum bergabung dengan Bordeaux pada tahun 2009, Ciani telah menabur khidmat baktinya di Auxerre dan Lorient.

Namun, beberapa fans Arsenal dan pengkritik percaya bahawa Wenger seharusnya melaburkan wangnya kepada bek yang lebih berpengalaman berbanding membawa masuk bek tengah muda yang mungkin memerlukan masa untuk menyesuaikan diri dengan rentak di Liga Premier.

Sedikit latar belakang Michael Ciani

Nama penuh: Michael Ciani
Tarikh lahir: 06 April 1984
Tempat lahir: Clichy-sous-Bois, France
Tinggi: 1.89 m (6 kaki 2 1⁄2 inci)
Posisi: bek tengah


0 comments:

Related Posts with Thumbnails