Saturday, January 29, 2011

Wenger News | Aku fokus pada skuad yang aku ada!


Memang frust! tapi dah kebal dah kena kelentong dengan Wenger! huhuh...memang sekarang anak muda di bawah asuhan Wenger ini dikatakan sedang melalui proses 'kematangan' dan bersemangat. Tapi barang diingat, walaupun kita dah masuk final Piala Carling, kita belum lagi menang lagi! Hari ni , Bos Arsenal Arsene Wenger dah bersuara bahawa skuadnya boleh mengatasi segala kepincangan dan kekurangan yang ada di slot 'centre-back'nya sekarang ini.

Wenger dikatakan masih belum menemukan pemain yang diinginkan sesuai dengan bajetnya, dengan Sebastien Squillaci bakal kembali dalam skuad untuk perlawanan Piala Liga dengan Huddersfield. Jadi dia semacam dah bagi signal "tidak akan ada signing baru"yang bakal dibawa ke Emirates untuk bulan ini.

Ketika bercakap di Arsenal.com, Wenger dipetik berkata:-

“I would not see it as a missed opportunity,”

“I focus on my squad and I feel we have 22, 23 outfield players who can cope with what we need.

“Vermaelen looks to be making good progress, Squillaci is back available, so that was the only position we were short, at centre-backs.

“If I don't make any signings it is because I have not identified a special player who could strengthen our squad at the moment.”

Takpe aku pun tak kisah! buat masa ini. Tapi andainya kita gagal (kalau boleh janganlah!) di medan pertempuran akhir di Wembley nanti...Memang berbakul lah Wenger ini kena hentam, ketika peluangnya untuk membawa masuk pemain baru tidak digunakan sepenuhnya. Itu belum lagi kita bakal bertempur dengan Barcelona! Tiga centre back yang sedia ada! Jaminan untuk ketiga-tiganya terus cergas belum tentu bukan, Vermaelen jika sihat nanti belum tentu terus dapat menyamai prestasi asalnya sebelum mengalami kecederaannya. Sebab semua perlawanan selepas menjadi semakin penting dan genting! kita masih berada dalam persaingan empat piala utama.

Apa-apa pun, Wenger We Trust!

0 comments:

Related Posts with Thumbnails