Tuesday, February 8, 2011

Transfer Rumours | £50 juta, nilai awal Abramovich buat Fabregas



Selepas agak low-profile pada awal musim di pasaran pemain, Milion doller, pemilik Chelsea Roman Abramovich kembali menganas 'koyak buku cek' hampir £70 juta lebih untuk membawa masuk dua pemain dalam jendela transfer Januari lalu, Fernando Torres dan David Luiz sekaligus mencatatkan kerugian buat kelab juga menyamai angka yang sama - Tapi tidak terhenti setakat itu, belum lagi musim berakhir, Roman Abramovich awal-awal sudah sedia beratur di barisan depan untuk kali ini dengan tidak teragak-agak 'koyak buku cek'nya sebanyak £50 juta untuk merampas kapten Arsenal Cesc Fabregas keluar dari Emirates.

Melihatkan kepada kedudukan pasukannya belaannya kini terperosok di tangga keempat dalam Liga Perdana, selepas tewas 1-0 kepada Liverpool tempoh hari - ketinggalan 10 mata dari pendahulu liga terkini, Manchester United dan agak terumbang-ambing di peringkat kelayakan Champions League - Abramovich nampak sudah 'hilang sabar', apabila kembali ke tebiat asalnya 'koyak buku cek' tanpa had, dia dikatakan bersedia membuat tranformasi terhadap pasukannya 'tua'nya secara menyeluruh dan digantikan kepada muka baru yang lebih muda dan bernafsu.

Fabregas secara jelas terang-terang hanya mahukan kembali ke pasukan kegemaran dari zaman kanak-kanaknya, Barcelona. Tapi hasratnya kerap kali terbantut untuk kembali ke kelab raksaksa, Catalan itu. Walaupun, di awal musim lalu, impian Fabregas itu hampir-hampir terlaksana! Tapi Wenger bijak untuk mempertahankan haknya terhadap bintang pembikinannya itu. Antara beberapa sebab yang dikatakan mengagalkan proses perpindahan itu berlaku adalah faktor kos! Di mana menurut laporan, Barcelona yang bersedia menawarkan Arsenal dengan £35 juta tapi mainan harga yang dimainkan Wenger dengan meletakkan harga Fabregas sekitar £60 menamatkan percubaan itu.

Kali ini, Abramovich pula cuba test Wenger dan Arsenal dengan bermula dengan harga £50 juta, aku jangka Abramovich juga tidak teragak-agak untuk meningkat harga itu ke tahap yang tidak masuk akal. Mungkin akhir musim ini kita bakal kehilangan kapten kita ini? .........................



Sementara itu, berita lain - Keeper muda Arsenal berusia 19 tahun, James Shea dilaporkan sudah menyetujui untuk menandatangani perjanjian baru bersama Arsenal. Shea adalah merupakan keeper pilihan utama dalam pasukan simpanan Arsenal, musim ini adalah merupakan musim berharga buat Shea apabila berpeluang berada dalam skuad utama selepas kecederaan yang menimpa Lukasz Fabianski dan Manuel Almunia.

Awal musim ini juga, Shea berpeluang untuk menyertai latihan bersama skuad senior England untuk persiapan kelayakan Euro 2012 untuk menentang Bulgaria. Diharapkan Shea akan terus matang dan berkembang berada di Arsenal untuk terus bersaing merebut posisi keeper Arsenal di masa depan bersama Wojciech Szczesny dan Vito Mannone.

1 comments:

<> said...

bodoh la roman nie...gile duit kew dye nie???

Related Posts with Thumbnails