Monday, April 11, 2011

Match Report | Blackpool 1 - 3 Arsenal; Comeback! Jurang Mengecil 7 Poin

Blackpool 1 : 3 Arsenal
Gary Taylor-Fletcher ('52) : Abou Diaby ('18), Emmanuel Eboue ('21) & Robin van Persie ('76)
Vanue: Bloomfield Road, England
Referee: L Mason




Match Report | Blackpool 1 - 3 Arsenal; English Premier League

Skuad yang diturunkan Arsene Wenger untuk melayan Blackpool;


Formasi Arsenal (4-3-3): Lehmann, Eboue, Koscielny, Squillaci, Clichy; Diaby, Fabregas (Ramsey '89), Wilshere; Nasri (Gibbs '87), Van Persie, Arshavin (Walcott '61)
Subs (tidak digunakan): Rosicky, Almunia, Chamakh, Bendtner.

Kembali bernyawa - Gol dari Abou Diaby, Emmanuel Eboue dan Robin van Persie tak langsung menghidupkan kembali 'juang' untuk mengejar kejuaraan yang agak menipis - tapi masih ada!, namun jika melihatkan kepada keputusan penuh perlawanan ia sebenarnya tidak menonjolkan ia semudah itu ketika kita dipaksa berkerja keras untuk menang di Bloomfield Road. Punya banyak kesempatan untuk mematikan lawan lebih awal, jentera The Gunners gagal memanfaatkan setiap peluang yang terhidang - kira-kira 7 - 8 peluang yang mampu dizahirkan untuk gol.


The Gunners menungguli perlawanan dengan gol berselang dari Diaby dan Eboue. tapi bingkas Gary Taylor-Fletcher jelmakan 'gol melawan' tuan rumah sebelum Van Persie menambah gol pada babak kedua, yang juga gol ke-12 di Liga Perdana, dan ia juga merupakan gol terbanyak dalam karier semusim di Arsenal. Kalau tak injed semusim? pasti lebih dari ini!

Dengan kemenangan terkini, Arsenal dan Arsene Wenger telah mengecilkan jurang ke tujuh mata dari pendahulu ketika ini, Manchester United dengan kelebihan satu perlawanan di tangan yang masih belum dimainkan sementara menanti juga kunjungan Sir Alex Ferguson ke Emirates.

Paling menjadi tumpuan, tentunya kemunculan semula team 'Invisible 2004' Jens Lehmann yang kembali menyarung 'glove' untuk menjadi kubu terakhir The Gunners dengan Manuel Almunia dikhabarkan 'memungut' kecederaan lutut ketika seisi warm-up, Ia kelihatan seperti Wenger ingin kembali menyuntik semangat gaya lama 'The Gunners' dalam legasi pasukan impian pembikinannya yang terkini.

Tuan rumah yang memulakan aksi awal penuh bersemangat, namun Arsenal yang mula merobek Blackpool dengan dua gol baik dalam selang tiga minit, memberikan signal awal satu kenduri gol bakal terhidang. Tapi sayang tak ter'realisasi'! Sedikit kesal, tapi menang itu sudah memadai untuk aku.

Bermula pada minit ke-18; Diaby mula memberikan keceriaan kepada kem Arsemal apabila pantas menyambung hantaran silang rendah daripada van Persie untuk membuka tirai gol perlawanan. Walaupun secara realistik gerakan Diaby ini biasanya lembap.

Belum sempat tuan rumah memperkemaskan kubu mereka, tiga minit kemudian dari satu tolakan Jack Wilshere bijak mencari Eboue yang masuk dan terus melepaskan sepakan deras tanpa mampu dihalang keeper Blackpool, Richard Kingston - Ini merupakan gol pertama Eboue sejak Mac tahun lalu.

Selepas itu kesempatan demi kesempatan, sia-sia! termasuklah dari Van Persie dan Samir Nasri, semua gagal menemui jaring! Tiada tambahan gol sehingga tamat babak pertama.


Masuk babak kedua, penyakit 'di buai alam mimpi' kembali menghantui, The Gunners seperti tidak belajar dari pengalaman game lepas! hanya enam minit, Blackpool kembali bangkit sekaligus mengelabahkan keadaan Arsenal dengan 'gol semangat', walaupun bermula dengan asakan DJ Campbell yang berjaya dipatah Lehmann namun bola melantun tepat ke Taylor-Fletcher yang mudah menolak masuk ke gawang yang tidak dikawal. Clichy kau pi mana? melangut jerk!

Selepas itu, Blackpool terus dilihat kembali melawan bersemangat mencari gol penyamaan, tapi semua gerakan mereka berjaya dipatahkan Lehmann & Co. Dari satu serangan balas pada minit ke-76, Theo Walcott pantas menghantar bola silang buat Van Persie untuk mencetak gol ketiga Arsenal.


Kehadiran penonton: 16,030

Perlawanan akan datang:
- Arsenal vs Liverpool (Emirates), English Premier League, 17/04, 1600 BST



Temubual bersama Jens Lehmann selepas perlawanan dengan Blackpool.

5 comments:

alien said...

pak cik tua bakal membakar semngat anak2 muda
ayuh!!!

Anonymous said...

Have you ever thought about creating an ebook or guest
authoring on other websites? I have a blog based upon on the same information you discuss and would
really like to have you share some stories/information.
I know my viewers would value your work. If you're even remotely interested, feel free to shoot me an e mail.
Feel free to surf my weblog ; english premier league latest transfer news

Anonymous said...

Hey there, You've done an incredible job. I will certainly digg it and personally recommend to my friends. I'm confident they'll be benefited from this web site.
my web page > liverpool transfer news now

Anonymous said...

After I initially left a comment I seem to have clicked on the
-Notify me when new comments are added- checkbox and now whenever
a comment is added I receive four emails with the exact same comment.
Perhaps there is an easy method you are able to remove
me from that service? Thanks a lot!
Also see my page > pizza games online

el3nod said...

يمكنكم الان التمتع بافضل شركة رش النمل الابيض مكة من خلال الكثير من خدمات المميزة اي انهم يعملون يعملون علي توفير الكثير الكثير من خدمات المميزة في شركة جلي رخام مكة المكرمة التي تعلم علي تنظيف السيراميك والرخام جيدا وهنا يمكنكم التمتع بافضل خدمات المميزة من شركة تنظيف مكة المكرمة وللذلك يمكنكم الان الاعتماد عليها من شركة غسيل خزانات مكة المكرمة وهنا افضل شركة تنظيف سجاد مكة المكرمة الكبري

Related Posts with Thumbnails