Saturday, April 2, 2011

Preview Match | Arsenal vs Blackburn Rovers, English Premier League; Kembali Fokus EPL



Preview Match | Arsenal vs Blackburn Rovers, English Premier League

Emirates Stadium, London
Ahad, 03 April 2011
Astro SuperSport 3 Match Fixtures - Channel: 817
LIVE: 00:30am (waktu Malaysia)

* Pengadil Perlawanan: Phil Dowd
* Pertemuan terakhir: Blackburn Rovers 1 - 2 Arsenal
* Pertemuan kedua pasukan: 57 kemenangan berpihak Arsenal, 29 kemenangan berpihak Blackburn Rovers, 30 berkesudahan Seri
* Prestasi terkini Arsenal: M-S-K-K-S
* Prestasi terkini Blackburn Rovers: K-S-K-K-S
M = Menang; S = Seri, K = Kalah/ Tewas

Ramalan Line-Up


Kecederaan: Denilson (toe), Djourou (bahu), Szczesny (jari), Fabianski (bahu), Vermaelen (Achilles)
Tidak pasti (50-50): van Persie (lutut), Bendtner (pergelangan kaki), Ramsey (pangkal paha)

Tidak ada pilihan lain! - Arsenal perlu-perlukan sangat mata maksima pada perlawanan bertemu Blackburn Rovers di Emirates Stadium, Sabtu ini (02/04) untuk terus memberi tekanan kepada pendahulu liga Manchester United.

Kini Arsenal memiliki jurang lima mata berbanding United, namun Arsenal memiliki kelebihan satu perlawanan yang belum dimainkan. Tapi ia masih tidak berguna andai kata perlawanan dengan Blackburn ini tidak menjanjikan tiga mata maksimum.

Arsenal harus segera melupakan keputusan buruk yang mereka ciptakan pada perlawanan terakhir sebelum ini, ketika kita paksa diri terikat 2-2 ketika menentang West Bromwich Albion meskipun sebelumnya The Gunners telah ketinggalan gol diawalnya.

International break ini juga muncul tepat pada masanya, tempoh rehat yang panjang ini memberikan Arsenal untuk kembali memiliki 'kepulangan' beberapa pemain yang sudah cergasdari kecederaan.

Robin van Persie, yang mendapatkan cedera saat beraksi untuk Belanda pada kelayakan peringkat kumpulan Euro 2012, kini dikabarkan sudah telah kembali berlatih, cedera yang diterimanya disahkan tidak terlalu parah, Ia berkemungkinan mampu diturunkan pada perlawanan menentang Blackburn di Emirates nanti.

Hal ini tentu-tentu menceriakan Arsene Wenger, kerana tambahan pemain ini pasti mampu memberikan pilihan yang baik dalam baki perlawanan di EPL, sekaligus terus mencabar kejuaraan liga musim ini yang semakin hebat.

Wenger juga optimis Alex Song dan Abou Diaby akan segera kembali bermain kerana mereka dikhabarkan telah cergas 100%.

Selain itu, krisis penjaga gawang yang dialami oleh Arsenal telah diselesaikan dengan menandatangani kembali bintang 'Invisible 2004' Jens Lehmann, meskipun tidak dijanjikan Lehmann akan dimainkan dalam baki perlawanan yang dilalui nanti, setidaknya Arsenal memiliki stok di posisi penjaga gawang untuk 'back-up' Manuel Almunia.

Sementara itu, pasukan lawan - Blackburn Rovers pastinya akan berjuang bermati-matian untuk mencuri mata di Emirates nanti, Ini kerana mereka juga mepunyai misi tersendiri untuk meloloskan diri dari zon penyingkiran.

Blackburn kini menghuni posisi ke-19 dengan 30 mata, sama dengan mata yang dihimpunkan Birmingham City dan Wigan Athletic yang kini sedang menghuni posisi tiga terbawah di dasar English Premier League.

Blackburn pasti bertambah bersemangat apabila akan diperkuatkan kembali David Dunn, selain kembalinya juga kapten mereka, Samba yang telah cergas selepas pulih dari kecederaan punggungnya.

Namun Blackburn sedikit 'lopong' di bahagian belakang apabila kehilangan Gael Givet yang masih didenda kerana menerima kad merah dan Vince Grella yang menjalani pemulihan setelah melakukan operasi achilles.

4 comments:

Anonymous said...

I'm very happy to find this web site. I want to to thank you for your time due to this fantastic read!! I definitely loved every little bit of it and I have you book-marked to check out new things in your web site.
My web-site ... english premier league transfer news 2013

Anonymous said...

Does your website have a contact page? I'm having trouble locating it but, I'd like to shoot you an email.
I've got some creative ideas for your blog you might be interested in hearing. Either way, great site and I look forward to seeing it develop over time.
Take a look at my web blog :: soccer transfer news january 2013

Anonymous said...

I really love your site.. Great colors & theme. Did you build this website yourself?
Please reply back as I'm attempting to create my very own website and would like to learn where you got this from or just what the theme is called. Thanks!
Review my web site transfer rumours premier league 2010

Anonymous said...

Hey there! I'm at work browsing your blog from my new iphone 3gs! Just wanted to say I love reading through your blog and look forward to all your posts! Keep up the fantastic work!
Here is my website - pizza games now

Related Posts with Thumbnails