Monday, May 9, 2011

Match Report | Stoke City 3 - 1 Arsenal; Kena Lambung Dek Stoke

Stoke City 3 : 1 Arsenal
Kenwyne Jones ('28), Jermaine Pennant ('40), Jonathan Walters ('82) : Robin van Persie ('81)
Vanue: Britannia Stadium, England
Referee: Mark Halsey



Match Report | Stoke City 3 - 1 Arsenal; English Premier League

Baru nak berputik mekar harapan aku! Tapi....Kesudahannya! Aduyai, Citer banyak pun tak guna, Ingatkan mampu lambung Stoke pastu tapaw pulang 3 point!

Hadir ke Stadium Britannia dengan membawa sisa harapan kejuaraan yang menipis sekadar 5% - itu kata Wenger!, tapi tetap aku menaruh harapan!, Aku ingatkan The Gunners musti nak mengamuklah sakan selepas terkasima bedal Manchester United tempohari, Akhirnya tergolek 'dilambung' dengan kekalahan 3-1 kepada Stoke. Jelas perlawanan tersebut berpunca dari kegagalan di benteng pertahanan The Gunners yang membawa padah yang tak sudah-sudah. Aku frust.....tapi masih ada sayang!

Dengan keputusan tersebut maka The Gunners akan tetap 'tepu' di tempat ketiga, ketinggalan enam mata kepada Manchester United dan tiga mata kepada Chelsea.

Sementara United dan Chelsea akan bertembung sesama sendiri, setakat separuh masa waktu aku buat posting ini, Manchester United sudah pun mendahului 2-0 ke atas Chelsea. andai keputusan ini kekal, toksah pikir banyak, FA silakan bagi terus Piala Liga Perdana tersebut kepada Manchester United.

Jaringan dari Kenwyne Jones, Jermaine Pennant dan Jonathan Walters seterusnya menjulang Stoke empat tempat ke tangga kelapan. Sementara jaringan tunggal Robin van Persie terus meletakkan beliau sebagai penjaring terbanyak The Gunners musim ini.

Perlawanan sebelum itu, Wolverhampton Wanderers mengalahkan West Bromwich Albion 3-1, sekaligus membawa keluar dari kedudukan relegation dengan dua perlawanan berbaki.

Dibawah ini, dikongsikan highlights perlawanan. Enjoy! boleh ke enjoy!

0 comments:

Related Posts with Thumbnails