Sunday, May 15, 2011

Transfer Rumours | Bayern Munich Cuba Lamar Nasri, Benzema Jadi The Gunners?



Bayern Munich 'pasang hajat' tawar nilai £30million lamar Samir Nasri di musim panas

Kelab Bundesliga ini dikatakan sangat menginginkan bintang kita ini untuk menggantikan Frank Ribery, disamping The Gunners dilaporkan sedang merisik situast pemain tengah Sochaux's, Marvin Martin.

Samir Nasri yang mula bergabung dengan Gunners pada tahun 2008 dan kini masih berbaki kontrak setahun di Emirates tetapi masih 'tertangguh' dalam proses melanjutkan kontrak baru di London Utara.

Bayern kini dikatakan juga terdesak untuk mencari pengganti kepada Franck Ribery yang banyak bergelumang dengan skandal di luar lapangan dan gagal memberikan prestasi baik di padang.

Kebanyakan PenCinta Arsenal sangat-sangat prihatin dengan situasi yang masih gagal disepakati antara Arsenal dan Samir Nasri sehingga saat ini dalam proses lanjutan kontrak yang masih tertunggak! Ini mengelakkan bagi tragedi sama seperti Mathieu Flamini yang melangkah keluar ke AC Milan secara percuma, pastinya Arsenal tidak akan membiarkan keadaan sama berlaku pada Nasri yang keluar dari kelab untuk tiada apa-apa.

Walaupun keadaan ini masih dilihat rumit, tapi aku amat yakin Samir Nasri akan kekal dengan Arsenal. Beliau melalui tempoh yang cukup hebat di Emirates!

Berita lain -
Karim Benzema semakin 'hangat' dikaitkan transfer musim panas £25million ke Arsenal

Menurut laporan, Karim Benzema telah diberi 'green light' untuk meninggalkan Real Madrid untuk ke Arsenal musim panas ini, The Gunners juga dikhabar perlu mengeluarkan yuran pemindahan sekitar £25million seandainya berhajat untuk memikat striker itu.

Striker berdarah Perancis ini dilaporkan lebih terarah memilih keluar untuk melangkah ke Arsenal sebagai tujuan pilihan utamanya musim panas ini, selepas secara terangan diberitahu oleh pengurus Jose Mourinho yang dia tidak akan dijanjikan tempat utama di Bernabeu.

Ia diperkuatkan selepas laporan akhbar sepanyol yang juga menyatakan yang presiden Real Florentino Perez juga tidak membantah tindakan diambil Mourinho, Ini seterusnya memperkuatkan spekulasi Benzema untuk memilih meninggalkan Real di musim panas nanti.

Striker berusia 23 tahun ini, sememang sudah lama dalam radar Arsene Wenger sejak dari Lyon, tapi memandang kekangan kewangan untuk menyaingi kelab 'cetak duit' Real Madrid yang bersedia berbelanja beberapa juta pun untuk seseorang pemain, Arsenal dan Wenger lebih akur menarik diri mengambil jalan bijak dari menyaingi untuk mendapat Benzama dengan nilai yang tidak munasabah ketika itu.

Namun, dengan Real Madrid bersedia untuk melepaskan Benzama dan mungkin Real kini bersedia untuk berbelanja mendapatkan pemain baru! Dengan nilai £25million! Adakah ia cukup menarik minit Wenger untuk mengeluarkan belanja dengan nilai tersebut?

Tentu kita sangat-sangat mengenali bos Arsenal ini, amat sukar untuk kita mempercayai yang Wenger sanggup untuk membazir dana disediakan Stan Kroenke membeli seorang pemain dengan harga berkenaan?

0 comments:

Related Posts with Thumbnails