Monday, June 13, 2011

Transfer Rumours | Arsenal Tawar Ignasi Miquel, Pancing Bolton Lepaskan Gary Cahill

Layankan saja!
Segala rumours yang keluar mengaitkan Arsenal ketika ini, memang panjang senarai nama yang keluar ketika ini. Tak terkejar aku, untuk post di blog ini. Namun hari ini rasanya aku teringin nak postkan rumours yang tak sudah-sudah sejak beberapa menjak pasal Cahill ini. Pindahnya tak jugak! Kali ini cemana....

Arsenal dilaporkan dailymail.uk akan mempertimbangkan menawarkan khidmat Ignasi Miquel secara pinjaman ke Bolton sebagai sebahagian daripada syarat perjanjian untuk membawa bek Inggeris Gary Cahill ke Emirates.

Arsene Wenger memang kita akui tidak berselindung sejak 2-3 musim lalu tentang minat mendalamnya terhadap Cahill selain dilaporkan juga melahirkan minat kepada pertahanan tengah 'mutiara hitam' Blackburn Chris Samba, Ini bererti sekiranya salah satu atau kedua bintang itu berjaya dipujuk ke Emirates, sudah pastinya kesempatan terhad buat Miquel pada musim depan yang perlu bersaingan dengan senior sedia ada lain seperti Vermaelen, Djourou, Koscienly & Squillaci (mungkin akan angkat kaki musim ini).


Miquel telah menarik minat beberapa pasukan di Liga Premier selepas melakukan beberapa kemunculan dalam pasukan utama Arsenal musim ini, asas ini meletakkan Bolton mungkin boleh mempertimbangkannya selain perolehan hasil tunai dari jualan langsung untuk Cahill.

Ada Kemungkinan? Pengurus Bolton Owen Colye akan merelakan pemergian bintang pertahanan tengahnya atas dasar hubungan diplomatik yang utuh yang terjalin antara dia dan Wenger, Ia berdasarkan 'jasa' The Gunners buat Coyle ketika menawarkan bintang sensasi remaja dan Arsenal Player of the Season Jack Wilshere secara pinjaman pada 2009/2010.

Namun masih tidak jelas apakah Coyle akan menerima hanya berdasarkan kesepakatan yang terjalin itu kerana apa yang ditawarkan Arsenal hanya pinjaman pemain yang kurangnya pengalaman dan mungkin Bolton hanya akan menuntut bayaran secara langsung. Persoalannya yang utama? Adakah Wenger bersedia menerima harga sekitar £17m yang diletakkan Coyle.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails