Tuesday, June 14, 2011

Transfer Rumours | Lille Sahkan Arsenal Sedang Slow-Talk Dengan Gervinho

Sudah sah bincang jer...Tapi belum sah join!


Sudah jelak juga berminggu-minggu kita layan spekulasi dengan bintang kelahiran Ivory Coast, Gervinho dari Lille yang "dikenen-kenenkan" dengan Arsenal, akhirnya ada laporan sudah sahkan bahawa Arsenal kini sedang giat mengadakan perbincangan dengan Gervinho mengenai perpindahan ke Emirates. Samada warga senegara sebenua Adebayor ini jadi sarung jersi keramat 125 tahun The Gunners musim depan blom tentu lagi!, tengokkan pada bijaksananya perbincangan tersebut la...huhu

Dilaporkan pemain berusia 24 tahun ini juga sedang didekati oleh beberapa kelab Liga Premier lain antaranya Tottenham Hotspur dan Newcastle United yang condong untuk membuat tawaran wang yang lebih lebat bagi mendapatkan khidmat Gervinho.

Tampak Arsene Wenger kali ini lebih bijak 'mencuri' kesempatan untuk mendapatkan perbincangan awal dengan kesepakatan nilai sekitar £10 juta untuk penyerang serba boleh ini.

Perkara ini bertambah nampak real selepas pengarah kelab Lille, Freddy Paquet sendiri mengesahkan ketika ditemubual stesen radio RMC Perancis:-

"He actually wants to go. We have developed contacts with Arsenal. We will soon discuss with them to see what they want. He expressed his desire to leave for England so we’ll see what will happen.

“Gervinho chose to leave for England, so that limits the scope of the situation. We will meet soon with Arsenal, see what they offer – but he is a player of value.”

Sementara itu di kysports.com, pada minggu lalu Gervinho sendiri secara 'berlapik' menyatakan keinginan untuk mencabar dirinya bermain di liga Inggeris yang lebih kompetatif.

“My mind is made up, I am leaving,”

“I have made my mind up. I will soon meet the club and let them know, but they understand my feelings that I want to prove myself in a top league in Europe.

“My agents are moving things as I want, people know where my future lies, it is in England.”

3 comments:

fairulfaezwan said...

gervinho asal ivory coast bro,,
adebayor asal togo,

salah info plak..HAHA

Sofea said...

hopefully he can be the next drogba.. if he good and tough, why not just give him a chance to prove it.

Dial-Square said...

tu la tak agak-agak....
dah masuk air...Huuhuhu

mekasih ekk..dah repair dh..

Related Posts with Thumbnails