Monday, June 13, 2011

Transfer Rumours | Nasri & Fabregas Tak Pi Mana-Mana - Wenger

Selagi daya...


Arsene Wenger kekal menegaskan yang beliau akan melakukan segala apa yang terdaya untuk menjaga dua bintangnya Samir Nasri dan Cesc Fabregas dari disambar keluar dari Arsenal.

Nasri yang kini hanya tertinggal berbaki satu musim dalam kontraknya dilihat masih 'liat' untuk memperpanjangkan kontrak perjanjian baru, menambah hangatkan lagi dengan spekulasi yang dia akan packing beg keluar dari Emirates.

Dimana tersebar pula desas-desus yang mengaitkannya ke Manchester United namun Wenger pantas menepis dan yakin bintang berusia 23 tahunnya itu tidak semudah itu untuk dilepaskan kepada sang juara liga itu.

"We will do everything to keep Nasri at the club. My wish is that he stays here," Wenger revealed.

"If he looks back he can see that he's come quite a long way with us, and I think there is still a bit to do.

"It's the club that makes the player's career."
Fabregas yang setiap akhir musim kita akan dengar hal yang sama...Nak Balik kampung Barcelona! Rindu kampung Barcelona! seperti musim lalu dijangka sangat-sangat hampir untuk beliau ke Barcelona, namun Wenger berjaya menggunakan kusa veto untuk terus mengekalkan kapten itu untuk tinggal di London. Musim ini, kedengaran episod yang sama....

Memang sudah terang-terang kita tahu keinginan Fabregas ini untuk kembali ke kelab zaman kanak-kanaknya dan rumours-rumours menghubungkan dia berpindah kembali ke negara kelahirannya Sepanyol terus beredar.

Barcelona pula tidak habis-habis claim Fabregas DNA Barcelona, Itu kita tahu? Tapi bagaimana pula jika Fabregas tidak sebagus sekarang, adakah Barcelona akan amik peduli pasal DNA ini...WTF!

Dipetik The Sun - Wenger bagaimanapun, tetap konfiden The Gunners masih mampu memujuk dan mempertahankan Fabregas untuk tinggal di Emirates di masa mendatang.

"I will be pretty clear about this. For me, Fabregas is with Arsenal for a long time and he will stay with Arsenal,"

"It sometimes happens that the rumour can make the transfer.

"Next year will see the introduction of the financial fair play system, which will limit the big transfers.

"I think this is the last year that the summer will be hot - very hot."

3 comments:

Sharinginfoz said...

harap2 mcm tu le

Sofea said...

keep nasri please..

Dial-Square said...

apa yang penting..keep nasri & fabregas ke bukit jalil...huhuh!

Related Posts with Thumbnails