Saturday, August 6, 2011

Champions League Play-off | Arsenal Tembung Udinese

Champions League Play-off

Harapan & Matlamat: The Fußball Arena München yang merupakan venue pilihan untuk final UEFA Champions League musim 2011-2012

FC Twente, Rubin Kazan, Udinese, FC Zurich dan Odense. - Berikut antara salah satu pasukan yang bakal dihadapi The Gunners untuk merebut satu tiket ke peringkat final kualifikasi Liga Champions musim 2011-2012! Namun selepas selesainya pengundiaan Arsenal akhirnya ditemukan untuk berhadapan dengan sebuah kelab dari Serie A, Udinese. - Arsene dan Arsenal perlu berhati-hati, jangan pandang mudah dengan pasukan ini, untuk rekod 5 tahun yang lepas pasukan ini dilihatkan banyak meningkat dengan menghabiskan musim di Serie A di tangga ke-15, 7, 7, 10 sebelum melonjak ke top 4 musim lalu. Pasukan ini disamakan lebih kepada Villa, Spanish clubs bukan Aston Villa.

Menghadapi Udinese yang menghuni tangga ke-4 Serie A 2010-11, Arsenal akan tampil sebagai tuan rumah terlebih dahulu di Stadium Emirates yang dijangkakan pada 16 Ogos ini kemudian akan membuat lawatan balas pada 24 Ogos di Stadium Friuli.

Arsenal dijangka akan menghadapi Udinese dengan skuad 'sedikit tempang' tanpa kehadiran dua bintang, Samir Nasri dan Robin van Persie yang perlu menjalani satu pergantungan selepas dikenakan 2 kad kuning ketika tewas kepada Barcelona 3-1.

Sementara itu, situasi kapten Cesc Fabregas masih dalam keraguaan dan dilihat sedikit sebanyak mampu menganggu gugat perancangan Wenger serta keharmoniaan dan keamanan dalam pasukan dengan hal-hal perpindahannya ke Barcelona yang tak sudah-sudah! Aku Jelak! muaakkkk! Andainya Fabregas tampil turun pada fasa kualifikasi ini, maka Fabregas tak akan dapat bermain untuk Barcelona di Liga Champions kerana atas faktor berstatus cup-tied, ini sekiranya rumours perpindahannya ke Nou Camp benar-benar berlaku.

Sementara itu, skuad kendalian Francesco Guidolin, Udinese juga bakal tampil dengan beberapa muka baru antaranya pemain under-21 Itali yang dijangkakan akan jadi star Diego Fabbrini - ia diwar-warkan ada punyai persamaan dengan Sanchez, Sergio Piccoli Neuton yang dibawa dari Gremio - seorang pertahanan versatile yang digelar ‘The Man of Ice’ serta adik kepada Mohamed Sissoko - Abdoul Wahlid Sissoko bagi menampung ketiadaan kelibat key players musim lalu yang berhijrah keluar - Alexis Sanchez yang menyertai Barcelona, Gokhan Inler ke Napoli dan Cristian Zapata kini sah ke Villareal.

Berikut hasil undian play-off kualifikasi Liga Champions 2011-12.

1 comments:

Sharinginfoz said...

nak arsenal masuk dalam champions league

Related Posts with Thumbnails