Sunday, August 7, 2011

Pre-Season Friendly | Benfica 2 – 1 Arsenal; Awal Mendahului Lawan, Akhirnya Tumpas

06 Ogos 2011 (Friendly) Benfica 2-1 Arsenal

Kena Sound: Robin van Persie tak puas hati terhadap 'tackle' Garay.

Biasa sangat pulak dah! semacam satu 'amanah' yang harus disempurnakan plak! asal balun gol awal pehtu musti bagi tim lawan kejar balik...huhu..walaupun ini sekadar friendly match, kot yer pun kerap plak berlakunya, asal mendahului lawan jer, kemenangan belum pasti dapat dijanjikan walaupun di satu ketika mendahului dengan 4 gol (ingat! lagi newcastle) lagi plak kalau 1 gol. The Gunners pasti akan berputih mata - kalau tak seri....kalah la jawabnya.

Begitulah keputusan yang berlaku di Portugal yang merupakan perlawanan pra-musim terakhir buat Wenger membuat keputusan akhir mengenai skuad yang bakal diturunkan bagi menghadapi perlawanan pembukaan EPL menentang Newcastle (13 Ogos) - keputusan akhir memihak tuan rumah, Benfica 2 - 1 Arsenal.

Robin van Persie, yang menyambut ulang tahun 28 tahun terus 'tajam' di depan gol - sangat tidak mengecewakan performance beliau sepanjang pra-musim ini - harap kekal fit jer sepanjang musim nanti, memang selamba boleh bungkus 20 gol semusim kalau prestasi sebegini dikekalkan, beliau membuka jaringan 10 minit sebelum rehat selepas menyelesaikan hantaran silang dari Kieran Gibbs.

Babak sebelum keluar rehat, Arsenal dan Wenger bernasib baik terhindar dari malapetaka - satu tackle marabahaya dari pemain Benfica, Ezequiel Garay terhadap penyerang rapuh-tertulang, Robin van Persie - Ulang tayang menunjukkan ia satu insiden yang menyakitkan, namun keadaan agak panik ketika van Persie bangkit memegang lututnya, biasanya kalau cam itu memang dah confirm berbulanlah cutinya si van Persie ini, syukurlah beliau bangkit dan dapat meneruskan permainan sebelum diganti oleh Marouane Chamakh pada separuh masa.

Masuk babak kedua, pengurus Arsenal, Arsene Wenger segera membawa masuk beberapa pemain simpanan sekaligus menukar tempo permainan Arsenal - Ini merupakan taktikal dirancang awal oleh Wenger bagi melindungi pemain utama dari tercedera menjelang perlawanan pembukaan Liga Perdana sabtu nanti.

Keadaan itu segera diekploitasi barisan Benfica apabila mula mengawal perlawanan dengan Pablo Aimar dan Nolito, masing-masing menjaringkan gol pada minit ke-46 dan 60 hasil dari kawalan longgar dari Gibbs dan Sebastien Squillaci. - Aku tak pastilah! asal jer si Squillaci ini masuk bermain pasti huru-hara barisan benteng Arsenal. Goyang semacam!

Barisan yang awal diturunkan: Szczesny, Sagna, Gibbs, Vermaelen, Djourou, Rosicky, Song, Van Persie, Ramsey, Gervinho, Arshavin.

All Goals & Match Highlights 06/08/2011 (Friendly) Benfica 2-1 Arsenal

0 comments:

Related Posts with Thumbnails