Monday, August 8, 2011

Transfer News | Arsene Bersiap Bawa Pemain Super Quality ke Emirates


Super Quality?: Kehadiran Per Mertesacker dijangkakan mampu tampung kerapuhan benteng Arsenal

Ditanya tentang transfer, Wenger menjawab:

"Ideally I would have finished all [our business], but it doesn't work like that, We work very hard, we are non-stop working throughout the summer."

"It's all kinds of things you meet during the transfer market, but I can understand the impatience of people."

Wenger juga menambah;

"We want to add not quality, but super quality. We hope to give you some good news soon. Next week, something might happen."
Berikut ada beberapa senarai pemain yang dikaitkan dengan Arsenal sejak kebelakangan ini:-

Phil Jagielka (Everton), Gary Cahill (Bolton), Christopher Samba (Blackburn), Scott Dann (Birmingham), Joel Campbell (Saprissa) dan terkini Per Mertesacker (Werder Bremen)- Adakah senarai ini cukup menepati piawaian status 'super quality' yang dinyatakan Wenger untuk dibawa ke Emirates!

Mertesacker dilaporkan sekitar £6 juta

Werder Bremen secara kasar menyatakan sedia mendengar sebarang tawaran dari kelab yang berminat untuk mendapatkan khidmat Per Mertesacker yang bakal memasuki tahun akhir kontraknya, Ini termasuklah Arsenal yang sebelum ini penah meluahkan hasrat serius untuk membawa bintang yang sudah mengkoleksikan penampilan 75 caps bersama skuad kebangsaan Jerman.

Dalam situasi serba payah dalam menyelesaikan kemelut untuk memperoleh persetujuan bagi mendapatkan Phil Jagielka dari Everton dan Chris Samba dari Blackburn. Oleh itu! Nampaknya, mungkin Arsene dan Arsenal boleh mengalih tumpuan yang tampak agak baik untuk menandatangani bintang antarabangsa Jerman yang berusia 26 tahun ini.

Merujuk kepada kenyataan Bremen General manager, Klaus Allofs:

“We are willing to discuss a transfer for Per.

“We have promised him we will listen to serious offers.”

1 comments:

Sofea said...

biar betul Mertesacker dalam 6 juta? kalau beli player epl belas2 juta.. baik kasi up double jadi 12juta untuk Mertesacker

Related Posts with Thumbnails