Tuesday, August 9, 2011

Transfer News | Oxlade-Chamberlain Sah Signing Ke-3 Dengan Nilai £12m



Prospek muda berbakat: Oxlade-Chamberlain hadir dengan reputasi tinggi dalam usia muda, disamakan dengan Theo Walcott.

Akhirnya termeterai juga perjanjian antara Arsenal dan Southampton untuk penyerang muda berbakat berusia 17 tahun dengan nilai perpindahan mencecah £12m, yang merupakan pemain ketiga dibawa masuk ke Emirates musim ini menyertai Gervinho dan Carl Jenkinson.

Kehadiran Oxlade-Chamberlain ini pula seperti menunjukkan isyarat arah keluar buat beberapa bintang The Gunners antaranya mungkin Samir Nasri yang sedang panas dengan desas-desusnya ke Manchester City dengan nilai £20m yang dijangka bakal berlaku dalam beberapa minggu akan datang.

Mengenai perpindahan ke Arsenal, menurut Oxlade-Chamberlain:

'I'm so excited to be joining Arsenal. It's a fantastic club and I'm really looking forward to the opportunity of playing football at the highest level.

'Arsenal have a great manager in Arsene Wenger, top quality players and an attractive style of play. These were all important factors in me choosing to sign for Arsenal.
Oxlade-Chamberlain yang sebelum ini juga menjadi minat dari Manchester United, Manchester City dan Liverpool akan segera didatangkan secara terus ke dalam pasukan utama dan akan segera memulakan latihan bersama skuad utama. Dalam usia 17 tahun, beliau hadir dengan reputasi yang digembar-gemburkan media Inggeris yang dia seorang pemain yang hebat dan mempunyai prospek tinggi dimasa depan, setelah menunjukkan prestasi cemerlang pada penampilannya bersama dengan Southampton musim lepas, menjaringkan 10 gol dan 9 assist dalam 34 penampilan, dan sekaligus membantu Southampton untuk melonjak ke liga Champinship musim lepas.

Jaminan samada ada dia mampu untuk segera menyesuaikan diri mengharungi dengan keadaan di Liga Perdana masih belum dapat dipastikan, namun dengan faktor saiz dan laporan mengenai kualiti yang ada pada dia dan yang paling penting kekurangan rekod kecederaan, Mungkin sekiranya segalanya berjalan dengan lancar seperti apa yang dirancangkan, dia akan sekurang-kurangnya akan mampu mememainkan peranan yang penting untuk musim ini sekaligus menurut jejak Theo Walcott yang juga dibawa Wenger dari produk akademi Southampton.

Selesainya hal Oxlade-Chamberlain, apa yang dinantikan kini oleh semua pencinta Arsenal mungkinkah akan ada signing ke-4 yang lebih penting di benteng pertahanan selepas kecederaan melanda Thomas Vermaelen, antara yang disebut-sebut Phil Jagielka (Everton), Gary Cahill (Bolton), Christopher Samba (Blackburn), dan terkini Per Mertesacker.

2 comments:

alien said...

sape kapitan season depan?
cesc tu cam susah je kot

Dial-Square said...

entah la cesc ini...
dia sendiri takde jiwa 100% ngan arsenal...
sibuk ngan kerinduan kat ayah bonda dan tanahair Barcelona nya jerk

Bagi aku...Verminator ok! sebab dia kat line blakang nampak dia lebih vokal..
tapi...masalah dia injury...
untuk jadi kapitan...kalau lih dia cergas dah tak slalu injured

Related Posts with Thumbnails