Wednesday, October 26, 2011

Match Report | Arsenal 2 - 1 Bolton Wanderers; Arshavin dan Park Pastikan Tiket Suku Akhir Piala Carling

Arsenal 2 : 1 Bolton Wanderers
Andrey Arshavin ('53), Park Chu-Young ('57) : Fabrice Muamba ('47)
Venue: Emirates Stadium, England
Referee: A Taylor



Striker Korea Selatan, Park Chu Young memastikan tempat buat Arsenal dalam Piala Liga (Carling Cup) suku akhir selepas menjaringkan gol pertamanya untuk Arsenal dalam kemenangan 2-1 ke atas Bolton di Stadium Emirates pagi tadi.

Park yang baru hanya melakukan dua penampilan selepas berpindah dari Monaco pada bulan Ogos lalu pantas memberikan aksi dan potensi terbaiknya setakat ini. Ia sekaligus memberikan pilihan yang baik buat The Prof untuk mengisi ruang dan saingan di bahagian depan Arsenal yang waktu ini kerap mengharapkan one-man show dari captain van Persie, sedang Chamakh dilihat masih mati kutu mencari performance terbaiknya.

Walaubagaimanapun, berbalik pada game pagi tadi, Wenger menurunkan barisan berbeza dengan campuran pemain pelapis dan beberapa pemain senior yang seperti Arshavin, Vermaelen dan Benayon ketinggalan awal hasil gol dari bekas pelatih Arsenal Fabrice Muamba pada minit ke-47. - Namun berita yang kurang sedap Vermaelen dikeluarkan pada minit ke-84 dikhabarkan akibat kecederaan yang mungkin ada hubungkait dengan Achillesnya sebelum ini.

Wenger mengulas mengenai Vermaelen:
"He did very well. He had to come off for a calf problem, but I hope it's not too bad."

Namun Arsenal pantas melakukan respond tidak lama selepas itu di minit ke-53 hasil gol Andrei Arshavin mengikat kedudukan kepada 1-1 sebelum selang 4 minit kemudian satu finishing lencong dari Park memberikan Arsenal mendahului 2-1 dan kekal sehingga wisel penamat.

Ketika mengulas mengenai performance dari Park, Wenger dipetik berkata:

"For me, I’m very pleased with his performance.

"He showed intelligent link play and the quality of his goal was exceptional. His finishing is absolutely fantastic. For me he has shown tonight that he is a very good player.

"He’s ready to play for league games, compared to the player who played in the first league game, where he was a bit inhibited; tonight he played with freedom and showed what a good player he is."

Barisan pemain diturunkan:

Arsenal: Fabianski; Squillaci, Vermaelen (Boateng min '84), Miquel; Benayoun, Arshavin, Coquelin, Frimpong (Ozyakup min '76), Chamberlain (Ryo min '73), Yennaris; Park



3 comments:

bebola ketam said...

ngantuk ke bro? hahhaa, result jadi 3;1, lawan stoke, anyway, keep up good work

Dial-Square said...

bebola ketam - ngantuk pun yer...tu la...kopi paste kekdahjer dari result posting sebelumnya punya ...malas menaip kekdahnya...huhuh!

bebola ketam said...

hahaha, chill bro, happy holiday

Related Posts with Thumbnails