Tuesday, February 28, 2012

Pic Of The Day | RVP & Theo Walcott Post-Match Interview

Walcott yang punya potensi, tapi tak konsisten....

Monday, February 27, 2012

Video Goals | Full Highlights; Arsenal 5 - 2 Spurs

London is Red


5NORTH LONDON DERBY
English Premier League
Ahad, 25-02-2012
Emirates Stadium, England
2

Sunday, February 26, 2012

Match Preview | Pertembungan North London Derby; Arsenal vs Tottenham



NORTH LONDON DERBY
English Premier League
Ahad, 25-02-2012
Emirates Stadium, England

Kondisi Semasa Pasukan




Arsenal kini dalam kondisi yang tak brape nak stabil dalam 5 (lima) perlawanan terakhir, Kini Arsenal dipastikan boleh berkira-kira ucap bye-bye untuk menggondol sebarang trofi musim ini - selepas di'ayam' Milan di Champions League dan di'tendang' keluar Sunderland di kempen Piala FA. Namun apa-apa pun peluang kita untuk menembusi top 4 di EPL tetap masih terbuka. Untuk memulihkan reputasi kita, bermula dengan kemenangan ke atas Spurs dan games seterusnya pastinya akan meningkatkan motivasi dan reputasi kita yang kini tercalar.

Spurs pula kini dilihat tengah 'sedap' dengan perform mereka di tangga ke-3 EPL, lagi-lagi selepas menang besar 5-0 atas Newcastle, namun agak tidak stabil ketika dipaksa seri tanpa gol dengan Stevenage di Piala FA sekaligus memaksa mereka untuk terlibat dalam perlawanan ulangan. Mungkin sedikit terganggu dengan rumours bakal kehilangan Harry Redknapp yang akan dipinang untuk duduk di kerusi panas pasukan England, Setuju @ tidak, kita kena terima hakikat bahawa pemain yang kini ada dalam skuad Spurs nampak selangkah lebih baik dari skuad semasa Arsenal kini.

Lima Pertemuan Terakhir

Liga Premier
02-10-2011
Tottenham - Arsenal
2 - 1
Liga Premier
20-04-2011
Tottenham - Arsenal
3 - 3
Liga Premier 20-11-2010
Arsenal - Tottenham
2 - 3
Piala Carling
22-09-2010
Tottenham - Arsenal
1 - 4
Liga Premier 15-04-2010
Tottenham - Arsenal
2 - 1

Pemain Tumpuan



Nama : Robin van Persie
Usia : 29
RVP akan meneruskan usahanya menambah jumlah golnya di kempen EPL musim ini. Menurut sumber terkini diperkatakan pihak atasan Arsenal bersedia menawarkan kontrak baru sekitar £150,000/ seminggu

Nama : Emmanuel Adebayor
Usia : 28
Adebayor kini tampak sudah jadi bintang kesayangan 'fan Spurs', dijangka bakal diturunkan dan menjadi mesin memburu gol ketika menghadapi Arsenal di Stadium Emirates.

Ramalan Perlawanan: Arsenal 2 - 2 Tottenham

Friday, February 24, 2012

Pic Of The Day | Salam Perpisahan Thierry Henry Buat Arsenal Fans

Terima kasih King Henry!

Monday, February 20, 2012

Video Goal | Ryo Skor Gol Untuk Bolton di FA Cup

Arsenal kini seperti dilanggar garuda! Sepi

Kalau ditengok2, hampir kebanyakann blog Arsenal seperti sedang berkabung..tiada update dibuat! Bukan salah mereka, yelah! dah kalah apa lagi nak cerita....lunyai di Milan, tersingkir di kempen Piala FA....7 tahun tanpa piala....Positif lagikah aku!

Namun disebalik semua itu ada secalit cerita boleh kita layan dari pemain loan kita di Bolton yang mencuri tumpuan, Ryo Miyaichi apabila berjaya membuka akaun jaringan pertama EPL dalam kempen Piala FA. Untuk membawa Bolton melepasi pusingan ke-5 Piala FA selepas menewaskan Millwall 2-0 di The New Den.

Tuesday, February 14, 2012

Pic Of The Day | Valentine’s Champions League Day Plan

Training @ London Colney

Persiapan bertemu menghadapi AC Milan pada pusingan kumpulan 16 pasukan terakhir di Champions League. (15 Februari 2012)







Training terakhir King Henry bersama adik-adik Gunners di London Colney sebelum berangkat pulang ke New York Red Bulls; MLS.

Sunday, February 12, 2012

Pic Of The Day | Selepas Wisel Penamat Di Stadium of Light

Happy Ending! The King

Match Report | Sunderland 1 - 2 Arsenal; Hadiah King Henry Di Penampilan Terakhir EPL

Sunderland 1 : 2 Arsenal
James McClean ('70) : Aaron Ramsey ('75), Thierry Henry ('90 +1)
Vanue: Stadium of Light, Sunderland
Referee: N Swarbrick



Tidak Ternilai! Hadiah teristimewa yang diberikan King Henry buat The Prof dan Arsenal khususnya sebagai ole-ole di penampilan terakhirnya di kancah EPL.

King Henry yang masuk di babak kedua pada minit ke-66 selepas menggantikan Alex Oxlade-Chamberlain menjadi kunci kemenangan buat Arsenal ke atas Sunderland. Sekaligus membuka peluang cerah Arsenal mengejar slot Top 4 EPL setelah Chelsea dipaksa tunduk 2-0 kepada Everton.

Bermain di Sunderland, Stadium of Light, Henry membawa Arsenal menang 2-1 hasil jaringan pada minit ke-90. Gol tercipta hasil 'tendangan ala kangkang' setelah memanfaatkan umpanan Andrey Arshavin yang juga masuk menggantikan Theo Walcott di minit ke-87.


Sebelumnya, Kecederaan yang menimpa Per Mertesacker harus dibayar mahal oleh Arsenal. Akibat 'kaki bersimpul' salah aturan ketika melangkah saat mengawal bola, Arsenal tersentap dengan gol pasukan tuan rumah pada minit ke-70.

Gol Sunderland berpunca setelah Mertesacker yang 'tergeliat' saat mengawal bola. James McClean jelas mengambil kesempatan tersebut seterusnya melepas tendangan deras kaki kiri menewaskan Wojciech Szczęsny. Untuk Sunderland memimpin awal 1-0 ke atas Arsenal.


Namun, keunggulan Sunderland tidak bertahan lama. Lima minit berselang Arsenal mengimbangi gol ke atas Sunderland hasil tendangan deras kaki kiri Aaron Ramsey yang masuk menggantikan Per Mertesacker yang cedera. Bola meluncur deras mengenai tiang kiri sebelum melantun ke tiang kanan dan bergolek masuk ke gawang Sunderland yang dikawal Simon Mignolet.

Berikut video yang menampilkan babak Per Mertesacker 'terpeleot' & Gol Ramsey. Enjoy!

Related Posts with Thumbnails