Sunday, February 12, 2012

Match Report | Sunderland 1 - 2 Arsenal; Hadiah King Henry Di Penampilan Terakhir EPL

Sunderland 1 : 2 Arsenal
James McClean ('70) : Aaron Ramsey ('75), Thierry Henry ('90 +1)
Vanue: Stadium of Light, Sunderland
Referee: N Swarbrick



Tidak Ternilai! Hadiah teristimewa yang diberikan King Henry buat The Prof dan Arsenal khususnya sebagai ole-ole di penampilan terakhirnya di kancah EPL.

King Henry yang masuk di babak kedua pada minit ke-66 selepas menggantikan Alex Oxlade-Chamberlain menjadi kunci kemenangan buat Arsenal ke atas Sunderland. Sekaligus membuka peluang cerah Arsenal mengejar slot Top 4 EPL setelah Chelsea dipaksa tunduk 2-0 kepada Everton.

Bermain di Sunderland, Stadium of Light, Henry membawa Arsenal menang 2-1 hasil jaringan pada minit ke-90. Gol tercipta hasil 'tendangan ala kangkang' setelah memanfaatkan umpanan Andrey Arshavin yang juga masuk menggantikan Theo Walcott di minit ke-87.


Sebelumnya, Kecederaan yang menimpa Per Mertesacker harus dibayar mahal oleh Arsenal. Akibat 'kaki bersimpul' salah aturan ketika melangkah saat mengawal bola, Arsenal tersentap dengan gol pasukan tuan rumah pada minit ke-70.

Gol Sunderland berpunca setelah Mertesacker yang 'tergeliat' saat mengawal bola. James McClean jelas mengambil kesempatan tersebut seterusnya melepas tendangan deras kaki kiri menewaskan Wojciech Szczęsny. Untuk Sunderland memimpin awal 1-0 ke atas Arsenal.


Namun, keunggulan Sunderland tidak bertahan lama. Lima minit berselang Arsenal mengimbangi gol ke atas Sunderland hasil tendangan deras kaki kiri Aaron Ramsey yang masuk menggantikan Per Mertesacker yang cedera. Bola meluncur deras mengenai tiang kiri sebelum melantun ke tiang kanan dan bergolek masuk ke gawang Sunderland yang dikawal Simon Mignolet.

Berikut video yang menampilkan babak Per Mertesacker 'terpeleot' & Gol Ramsey. Enjoy!

0 comments:

Related Posts with Thumbnails