Wednesday, July 28, 2010

Transfer News | "Hanya Kerana Kau Isteriku" Sol Campbell Pilih The Magpies


Sol 'Si Pengantin Baru' Campbell nekad melayari alam rumah tangga bersama isteri baru dengan memilih ke Newcastle United dengan menolak untuk terus kekal bersama Arsenal.

Arsene Wenger sangat menginginkan untuk mengekalkan Campbell di Stadium Emirates dengan menawarkan kontrak setahun lagi tapi bertegas dengan polisinya hanya menawarkan kontrak setahun pada pemain yang melangkaui usia 30 tahun, adanya Campbell dalam barisan 'The Gunners' ia adalah sebagai langkah untuk menyeimbangkan bahagian pertahanan tengah Arsenal yang sekarang ini terdiri daripada Thomas Vermaelen, Laurent Koscielny dan Johan Djourou.

Nampaknya dengan berita ini, apakah perancangan 'The Professor' selepas ini? adakah Havard Nordtveit menjadi pilihan bermakna tiada muka baru akan dibawa masuk?
Dengan Arsenal yang akan terlibat dengan jadual ketat dalam Premier League dan Liga Juara-- ditambah lagi Piala Carling dan Piala FA - Wenger telah merancang untuk menggunakan Campbell dalam perancangan beliau dalam skuadnya.

Di Arsenal Campbell hanya ditawarkan kontrak untuk satu tahun dengan tidak menawarkan pilihan untuk melanjutkan kontraknya lagi, tetapi bekas pemain pertahanan antarabangsa England itu diberikan pilihan dan kesempatan yang lebih baik dalam skuad utama Newcastle seandainya beliau terus cergas. Aku jangkakan inilah faktor utama yang menyebabkan Campbell bersetuju menandatangani kontrak bersama The Magpies.

Aku mengucapkan selamat berjaya pada Sol Campbell.

Berikut petikan kata-kata Campbell mengenai penghijrahannya:-

"At this stage of my career I couldn't have wished for a better move. To join a club such as Newcastle United, with its proud tradition, heritage and magnificent support, is absolutely tremendous for me.

"I'd like to thank Chris Hughton for putting his faith in me and aim to repay him and the supporters by giving everything I possibly can to help re-establish this great club in the top-tier of English football.

"I just want to play and can't wait to get started. There's a real buzz about the place and that's great. I've played at St James' Park numerous times and always found it a fantastic place to play, there's always a tremendous atmosphere"

0 comments:

Related Posts with Thumbnails