Sunday, August 8, 2010

Pre-Season Friendly Review | Legia Warsaw Ajak Arsenal Main Tenis

Legia Warsaw 5 : 6 Arsenal
Alejandro Ariel Cabral ('17), Laurent Koscielny ('33- og), Artur Jedrzejczyk ('36), ('75), Maciej Iwanski ('90) : Marouane Chamakh ('38), Emmanuel Eboue ('52),('60), Kieran Gibbs ('63), Emmanuel-Thomas ('81), Samir Nasri ('84)
Vanue: Wojska Polskiego Stadium


Siapa Legia Warsaw? Tapi lihat apa yang ada pada mereka, Kredit patut diberikan pada Legia Warsaw mempamerkan satu permainan yang menghibur.

Anak didik Wenger mendapati diri ditinggal tiga gol di belakang selepas hanya 37 minit, ia satu keputusan yang benar-benar menyentakkan 'jantung', bayangkan kalau ia berlaku pada perlawanan dengan Liverpool? huhuhu

Flappianski terus membuat 'kipas tak mati-mati' Arsenal khuatir? apabila berbalik ke tabiat lamanya, Jelas tiada ada perbaikan, tiada peningkatan yang besar dan tidak belajar dari pengalaman dari kesilapan yang lalu dari keeper berusia 25 tahun itu,

Flappianski masih dilihat gagal membuat keputusan tepat ketika 'set-pieces'. Aku agak meragui sekiranya Wenger terus berpegang kepada pendiriannya bahawa Flappianski ini adalah keeper no.1 Arsenal musim ini. Nampaknya kita akan terus perlu mengharapkan Manual Almunia! Aduyai!!!

Inilah ekspresi langsung Arsene Wenger terhadap aksi Lukasz Flappianski yang ditampilkan ketika Arsenal kena titik 2-0. Marah betul ekkk! huhuhu

Tapi pembelian berbaloi Wenger, Marouane Chamakh muncul memberikan gol semangat pada rakan-rakan lain untuk berjuang dan ia diterjemahkan Emmanuel Eboue apabila menjaringkan 2 gol untuk meletakkan Arsenal lega dengan skor 3-3 sebelum Kieran Gibbs meningkat skor ke 4-3 untuk Arsenal memimpin perlawanan. Seterusnya berakhir dengan kedudukan 6-5 menjadikan Arsenal mengekalkan rekod bersih tidak tewas dalam semua perlawanan pra-musim ini.

Dengan Liverpool menunggu minggu depan, perlawanan persahabatan menentang Legia Warsaw ini adalah yang terakhir untuk Arsenal - seharusnya ia memberikan isyarat penting tentang bagaimana kita akan menghadapi pasukan baru bimbingan Roy Hodgson di Anfield nanti tetapi berdasarkan apa yang telah kita lihat? kita akan berputar-putar dengan berguni-guni pertanyaan selapas apa yang berlaku stadium Polskiego Wojska? Walaupun ini adalah sebuat perlawanan 'ramah-tamah'.

Di kawasan tengah kita juga dilihat agak lemah dengan kedua-dua Jack Wilshere dan Emmanuel Frimpong gagal untuk menunjukkan mutu permainan yang mantap seperti apa yang dipertontonkan ketika di Piala Emirates.

Untungnya, dalam apa yang kurang enak berlaku masih terdapat faktor-faktor positif dari game tersebut seperti Samir Nasri, yang untuk terus menyerlah dalam permainan dan merupakan salah satu permain terbaik sekitar perlawanan pra-musim ini, Marouane Chamakh juga sangat mengujakan di depan pintu gol dan begitu juga Carlos Vela yang masuk sebagai pemain gantian, kemasukannya telah membantu untuk Arsenal memulakan 'comeback' selepas ketinggalan 3-0.

Berikut adalah barisan yang diturunkan pada perlawanan menentang Legia Warsaw:

--------------- Fabianski ---------------
---- Sagna ---- Koscielny ---- Vermaelen ---- Clichy
---- Wilshere ---- Frimpong ---- Nasri ----
---- Walcott ---- Chamakh ---- Rosicky ----

Subs: Szczesny, Gibbs, Nordtveit, Eboue, Lansbury, Emmanuel-Thomas, Vela.


Selepas ini, 'The Proffesor' terus harus memberikan tumpuan yang lebih dengan kita akan menghadapi Liverpool di pembukaan Liga Primier, sangat sulit untuk mempredikasikan apa yang akan terjadi di Anfield.

Walau apa pun kita harus terus positif kerana skuad yang diturunkan Arsene Wenger bukanlah skuad utama kita dengan ketiadaan Song, Fabregas dan Robin Van Persie yang masih diperam, yang pastinya akan dirasmikan Wenger pada tirai pembukaan Liga nanti. Secara perbandingannya prestasi kita pada pra-musim ini jelas baik berbanding Chelski.

Pra-musim

Menang 5
Tewas 0
Seri 1

Chelsea (faberet untuk menang Jore Liga musim ini...huh)
Tewas 3
Menang 1
Seri 0

Mereka tewas 2 daripada perlawanan dengan skuad penuh dengan semua pemain terbaik yang mereka ada ketika menentang Hamburg dan Frankfurt.

Tapi apa yang kita peduli jika chelski hancur ke? longgar ke? terlingkup ker? pada pra-musim perlawanan mereka? Yang penting ini semua tentang Arsenal FC & 'kipas tak mati-mati' Arsenal. kan...kan...kan..

Sedikit Full Highlights untuk tatapan bersama, Enjoy!

0 comments:

Related Posts with Thumbnails