Thursday, July 22, 2010

Friendly Review | SK Sturm Graz Tak Melawan

SK Sturm Graz 0 : 3 Arsenal
- : Samir Nasri ('16, '43), Henri Lansbury ('57)
Venue: Arnold Schwarzenegger Stadium


Pemain 'pinggiran' antarabangsa Perancis yang ditidakkan haknya di Piala Dunia, Samir Nasri menyinar apabila mencetak dua gol untuk Arsenal ketika menundukkan Sturm Graz 3-0 di pra musim-ramah-tamah di Austria diawal pagi tadi.

Nasri menemui sasaran dengan melakukan sepakan rendah dari luar kotak penalti pada minit ke-16 untuk meletakkan skuad Arsene Wenger itu memimpin perlawanan sebelum menambah jaringan kedua di minit ke-43 dengan tendangan bebas yang melengkung ke sudut kiri atas jaring yang terus mengamamkan penjaga gol lawan Cavlina tanpa mampu bertindak menidakkan jaringan itu.

Samir Nasir mendahului senarai penjaring Arsenal apabila mengumpul tiga gol dalam kempen pra-musim ketika ini, dimana dia juga menperolehkan gol dalam kemenangan 4-0 ke atas Barnet pada hari Sabtu lepas.

Sementara itu, pemain gantian Henri Lansbury menambah gol ketiga diminit ke-57 seterusnya menutup jumlah jaringan setakat itu dan membungkus pihak lawan yang juga pemegang Piala Austria.

Berita lain, Arsenal mengesahkan pemain antarabangsa Crotia berusia 27 tahun Eduardo selamat diijab kabulkan dan sah menyertai juara Ukraine Shakhtar Donetsk musim depan, Sementara pada perlawanan semalam, beberapa perkembangan yang ditunjukkan dari pemain pemuda 'The Gunners' seperti Emmanuel Frimpong dan Jack Wilshere yang mengawal baik kawasan tengah tengah sangat mengujakan yang menunjukkan Arsenal mempunyai pilihan yang banyak untuk pembukaan tirai Liga Inggeris nanti yang seterusnya bakal memeningkan kepala otak 'The Professor' untuk memilih kesebelasan utamanya nanti.

Nasri jelas pada perlawanan semalam diberikan watak mendorong dalam menyokong pemain baru dibawa masuk Arsenal, Marouane Chamakh, sementara Thomas Vermaelen diberikan peranan besar sebagai kapten untuk pertama kalinya dalam kerjaya di Arsenal.

Ujian seterusnya bagi The Gunners adalah pada Selasa depan, saat Arsenal akan menghadapi pasukan lain dari Austria iaitu SC Neusiedl 1919.

LINE-UP (Halftime subs):
Fabianski (Szczesny), Vermaelen (Koscielny), Nordtveit, Djourou, Traore (Gibbs), Nasri (Eastmond), Walcott, Frimpong (Lansbury), Wilshere, Arshavin (Rosicky). Chamakh (Emmanuel-Thomas)

Sedikit sedutan ihsan dari youtube perlawanan persahabatan Arsenal dengan SK Sturm Graz, Selamat menonton!

0 comments:

Related Posts with Thumbnails