Thursday, December 9, 2010

Match Report | Layak Selaku Runners-up Kumpulan H

Arsenal 3 : 1 Partizan Belgrade
Robin Van Persie (pen '30), Theo Walcott ('73) & Samir Nasri ('77) : Cléo ('52)
Vanue: Emirates Stadium, England
Referee: Paolo Tagliavento (Italy)


Match Report | Arsenal vs Partizan Belgrade, Champions League

Arsenal mencari jalan sukar! perlu memastikan kemenangan sehingga perlawanan terakhir bagi memenuhi hajat mencuri salah satu slot dari kumpulan H sebagai 16 pasukan yang layak ke babak seterusnya di Liga Champions. Gol-gol sumbangan sepakan penalti Robin van Persie, Theo Walcott dan Samir Nasri akhirnya membantu The Gunners meraih kemenangan 3-1 atas Partizan Belgrade di The Emirates semalam sementara pasukan baru Eduardo Shakhtar Donetsk bangga mengungguli carta Kumpulan H selepas menumpaskan Braga.

Kegagalan Arsenal untuk menempatkan diri selaku juara kumpulan H meletakkan Arsene Wenger berpotensi besar untuk bertemu dengan gergasi-gergasi eropah dengan lebih awal dan antara calon-calon pasukan yang dijangkakan bakal dihadapi nanti, ada kemungkinan seperti Real Madrid, Barcelona, Bayern Munich atau Schalke.

Van Persie turun mengetuai pasukan diberikan lilitan kapten selepas tidak adanya Cesc Fabregas yang masih cedera, beliau ditempatkan dalam peranan di belakang Marouane Chamakh, dengan Nasri dilihat diberikan lasen lebih besar untuk berkeliaran diserata padang.

Mudah sangat injed: Gibbs diberikan rawatan selepas mengalami kecderaan pergelangan kaki


15 minit awal perlawanan berlangsung, full-back Kieran Gibbs memberikan kegelisahan pada Arsenal selepas mengalami kecederaan pergelangan kaki dengan Clichy tiada dibangku simpanan, tapi mampu kembali masuk bermain walau bagaimanapun Wenger tidak berani mengambil risiko dan akhirnya Gibbs di keluarkan dan digantikan oleh Emmanuel Eboue.

Berkampung: Setiap kali serangan dilakukan The Gunners, Partizan akan pantas berkubu di barisan pertahanan mereka


Hampir mendekati setengah jam permainan, Arsenal yang bakal melakukan perjalanan ke Manchester United pada hari Isnin depan- dihadiahkan sepakan penalti selepas Marko Jovanovic didapati melakukan kekasaran terhadap Van Persie ketika beliau sedang meluru masuk ke kawasan penalti Partizan setelah menerima hantaran Alex Song. Van Persie sendiri juga melunaskan tanggungjawab dengan melakukan sepakan deras lebih dari jangkaun tangan kanan Vladimir Stojkovic untuk mencetak gol pertamanya untuk The Gunners sejak kali terakhir pada bulan Mei.

Gol sendiri: Halangan kurang kemas dari Sebastien Squillaci menyebabkan bola membias dari rembatan Cleo


Seperti biasalah, Arsenal tak pernah senang hati kalau tak membuatkan fan-fannya gelabah! Kali ini pun sama apabila Cordova Cleo mengejutkan PenCinta Arsenal di Emirates dengan meyamakan kedudukan 1-1 selepas tujuh minit memasuki babak kedua. Pemain Brazil Cleo berjaya melepaskan rembatan dan mengenai halangan kaki dari Sebastien Squillaci untuk menyebabkan bola membias dan melepasi agakan Lukasz Fabiański.

Gol pulih semangat: Walcott muncul penjaring gol ke-2 untuk memberikan Arsenal memimpin semula permainan

Buntu untuk memecahkan benteng Partizan yang mengamalkan corak berkerumun di kubu sendiri, Wenger memasukkan pemesit Walcott mengantikan Arshavin yang dilihat layu untuk memecah-belahkan benteng Partizan dengan kepantasan yang Walcott ada, nyata ia memberikan keputusan yang diinginkan, Arsenal kembali memimpin dengan hasil tendangan Walcott dari jarak dekat paras pinggang pada minit ke-73 sebelum Nasri sekali lagi mencipta nama selaku penjaring untuk membuatkan keputusan berubah ke 3-1 sebelum Bacary Sagna meletakkan Arsenal dalam risiko tinggi dengan perlu menghabiskan permainan dengan 10 orang, Sagna telah ditunjukkan jalan keluar pada minit ke -85 setelah melakukan cabaran yang diklasifikasikan kasar ke atas Aleksandar Lazevski.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails