Thursday, September 23, 2010

Match Report | Harry Redknapp vs Pembantu Wenger, Itu pun Tak Terlawan

Tottenham Hotspur 1 : 4 Arsenal
Robbie Keane ('49) : Henri Lansbury ('15), Samir Nasri ('92) & ('96), Andrei Arshavin ('105)
Vanue: Stadium White Hart Lane
Referee: Lee Probert



Match Report | Tottenham Hotspur vs Arsenal, Carling Cup; Pusingan ke-3

Arsenal berjaya melakarkan tiga gol dalam masa tambahan kecederaan untuk menguburkan Spurs seterusnya mematikan langkah Spurs dalam Kempen Piala Carling ini.

Samir Nasri menuai dua gol hasil dari dua penalti dan satu gol dari Andrei Arshavin selepas perlawanan terikat selesai 1-1 dalam tempoh 90 minit.

Huh! Stadium Bajet Murah: Apa ni line tepon pun payah nak dapat, Wifi Takde, 3G Pun Takde! huh, Wenger merungut!

Henri Lansbury berjaya melakukan gol pertamanya buat Arsenal sepanjang karier profesionalnya di Arsenal dalam peringkat tertinggi ini meletakkan Arsenal memimpin perlawanan sebelum Robbie Keane masuk dan menyamakan kedudukan selepas berehat.

Woi! Dengar: Ayah korang, Wenger sukar dapat isyarat telefon di White Hart Lane ini, Jadi aku jer yang bagi arahan taw, begitulah kata-kata Pat Rice.

Tapi tuan rumah yang gemar 'bercakap besar' diketuai Harry Redknapp harus segera bermuhasabah diri dan menelah kata-kata 'tak sedar dirinya itu' selepas dilihat gagal untuk menyaingi Arsenal. Sudah jelas "kita berada dalam dua dunia yang berbeza", Jadi cubalah berpijak di bumi yang nyata duhai Redknapp.

Baru bermula 11 minit, Arsenal sepatutnya dihadiahkan sepakan penalti ketika Benoit Asso-Ekkoto jelas nampak menyenggol Lansbury. Tapi permintaan Lansbury serta rakan-rakan tidak diendahkan pengadil perlawanan, Lee Probert - Ia tidak memakan masa yang lama, kalau sudah termaktub disitu resekinya (jaringan gol), anak muda itu Lansbury tidak berputus harap, kerja kerasnya berhasil apa hasil umpanan kerja Jack Wilshere - Lansbury menemui sasaran gol

Pavlyuchenko kemudian hampir melatakkan Spurs mengikat kedudukan, malangnya bola tendangnya tersasar dan tidak bersarang ke dalam gawang Arsenal.

Harry Redknapp mengerah kepala tuanya, akhirnya mengambil keputusan memasukkan Keane dsn Lennon di babak kedua - nyata percaturannya membuahkan hasil.

Kejutan: Wenger langgar 'pantang' apabila memasukkan dua tonggak pasukan utama; Marouane Chamakh & Andrei Arshavin.


Keane yang secara jelas kalau dilihat dari siaran ulang tayang berada dalam kedudukan offsaid, tetapi pembantu pengadil merelakan offsaid itu, sementara Fabianski jelas-jelas lemah untuk melakukan sesuatu yang setaraf keeper berkelas dunia seperti "apa yang selalu dia gemburkan bahawa dirinya cukup hebat sebagai keeper yang layak menyarung jersi No.1 Arsenal" - Aduyai! Silapski tidak salah untuk kau berkonfiden diri melambung sehingga ke langkat ke tujuh, ia baik bagi memupuk diri kita supaya cukup kental dan percayai diri sendiri, tapi laksanakan lah dengan perbuatan dan tindakan...bukan cakap cam tin kosong!

Selepas kedua pasukan masih buntu untuk menemui sasaran gol sehingga 90 minit perlawanan, maka tambahan masa menjadi penentu untuk mencari pemenang bagi meneruskan langkah ke peringkat seterusnya.

Kiri Satu Kanan Satu: Kedudukan sepakan penalti ke arah gol yang disudahkan sempurna Samir Nasri.

Sebastien Bassong dan Steven Caulker keduanya pastinya tidak dapat memaafkan kesalahan mereka yang membawa kepada punca Spurs 'karam' dan dimalukan di White Hart Lane kerana menghadiahkan Arsenal dua sepakan penalti dalam masa 6 minit masa tambahan berlangsung, Nasri ternyata tidak menghadapai kesukaran besar untuk menewaskan keeper Spurs Stipe Pletikosa dalam kedua-dua sepakan penalti yang diambilnya. Andrei Arshavin kemudian meletakkan Arsenal terus kukuh dengan jaringan keempat meletakkan The Gunners di sisi gembira dan senyum girang balik ke Emirates. - Ini adalah kemenangan terbesar Arsenal di White Hart Lane sejak 32 tahun lalu.

Sedutan Highlights : Sini

0 comments:

Related Posts with Thumbnails